Átalakítaná a parkolási rendet Budapesten egy javaslatcsomag, amely nemrég került a Fővárosi Közgyűlés elé. Ennek része, hogy a főpolgármester vizsgálja meg „a közösségi autóbérleti rendszerben üzemelő gépjárművekkel kapcsolatos várakozások tekintetében a személygépkocsi-használat e formájának elterjedését segítő kedvezményrendszer versenysemleges módon való megteremtésének, valamint a parkolási rendszerbe történő illesztésének lehetőségeit”. Eszerint minden autómegosztó flottába tartozó autó ugyanúgy ingyen parkolhatna, mint a zöld rendszámos elektromos vagy hibridautók. Ugyanakkor még nem készült el a car sharing szabályozási keretrendszer és kormányrendelet, amely kijelölné az önkormányzati döntés irányait.
Budapesten ma három autómegosztó szolgáltató működik. A kizárólag elektromos autókkal foglalkozó GreenGo szerint visszalépés lenne a javaslat elfogadása.
„A GreenGo bevezetésének tervezésekor teljes mértékben egyetértettünk az akkori városvezetés koncepciójával, azazhogy car sharinget elektromos flottával kell csinálni Budapesten, mert így lehet a legtöbb előnyt realizálni a városnak és lakóinak. Az elektromos car sharing üzleti modellje drágább, nehezebb üzemeltetni, több buktatót rejt, de mint az elmúlt három évben bizonyítottuk, fenntarthatóan megoldható. Azt gondoljuk, hogy ilyen helyzetben visszalépés a robbanómotoros autóknak kedvezményt nyújtani, inkább a car sharing elektromos autókra való ösztönzésére kellene szabályokat alkotni” – közölte lapunkkal a cég.
Ebben viszont nincs egyetértés az autómegosztók között, a Mol által beindított Mol Limo ugyanis támogatja a javaslatot. A vállalat közlése szerint minden közösségi autózást segítő kezdeményezés nagyon fontos, és a területen élenjáró városokban az a tapasztalat, hogy akár öt-tíz saját gépkocsit is képes kiváltani egy megosztott autó, ezzel pedig jelentősen enyhülhet a zsúfoltság.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja