Még idő kell a benzinesek trónfosztásához
A magyar autóvásárlók körében végzett felmérés szerint a jó ár-érték arány, a fenntartási költségek és a garancia a legfontosabb tényező a választáskor, ennek következtében a hagyományos hajtáslánccal rendelkező gépkocsik a legnépszerűbbek a magyar vásárlók körében, és ez teljes mértékben megfelel az európai tendenciának.
Az európai szabályozási környezet azonban arra kényszeríti a gyártókat, hogy minél több alternatív meghajtású gépjárművet értékesítsenek.
Ez sok esetben nem felel meg a vevői igényeknek, mivel az alternatív meghajtású gépkocsik drágábbak, mint a hagyományos meghajtásúak
– közölte a Világgazdasággal a Suzuki.

A vevői környezettudatosság növekedése és a szabályozási előírások miatt azonban a Suzuki arra számít, hogy ez évtől a hibrid meghajtások aránya számottevően növekszik. A Volkswagen tájékoztatása szerint általános tendencia, hogy a dízelmodelleket mellőzők az alternatív hajtások felé fordulnak, de mivel ezek nem minden esetben teljesítik az ügyfelek elvárásait, például kicsi a hatótáv, inkább visszatérnek a benzines változatokhoz. Ez is közrejátszik a benzines hajtások uralmában.
A prémium-személyautók szegmensében piacvezető Mercedes-Benz a Világgazdaságnak arról számolt be, hogy
az eladások legnagyobb részét náluk is a belső égésű motorokkal szerelt járművek teszik ki, de nő az alternatív hajtások részaránya, az elektromos és plug-in hibrid modellek a 2019-es eladásuk 4,4 százalékát tették ki, szemben az 1,9 százalékos országos átlaggal.
A vállalat szerint a fenntarthatósági elvárásoknak való megfelelés mind vásárlói, mind gyártói oldalról egyre fontosabb, de hosszabb időre van még szükség ahhoz, hogy a vásárlók számára az új megoldások is ugyanolyan vonzók legyenek, mint a hagyományosak.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható


