Logisztika

Óriásit fejlődhet Budapest elővárosi közlekedése

Összesen háromezer P+R parkoló, valamint – a vasútállomásra kerékpárral érkezők számára – legalább kétezer B+R biciklitároló tervezése indulhat meg egy ma megjelent kormányhatározat értelmében.

A kormány gyakorlatias megoldásokat keres, amikor folyamatosan fejleszti Budapestet. „Egyszerű céljaink vannak: jobb tömegközlekedés, kevesebb dugó, tisztább levegő, klímabarát városi környezet. Kulcs a tömegközlekedés, a közösségi közlekedés fejlesztése. Ebben az a célunk, hogy az utazók gyorsabban, kényelmesebben, kevesebb átszállással érjenek célba. Ma Budapest közlekedésének igazi kihívása, hogy az elővárosokból és a külső kerületekből naponta egymillióan jönnek befelé dolgozni, tanulni, szolgáltatásokat igénybe venni, és több mint kétharmaduk autóval érkezik.„ – mondta Fürjes Balázs Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.

Fürjes Balázs

Az államtitkár szerint a fővárosba vezető összes, mintegy 11 vasúti és HÉV-vonal valamennyi érintett agglomerációs állomásán és megállóhelyén, 108 településen, mindösszesen 171 helyszínen vizsgálta meg a BFK, hogy mennyi a jelenlegi kapacitás, mennyire lenne igény most, és a számítások szerint a jövőben hogyan fog növekedni a forgalom. Sok helyen – fejtette ki Fürjes Balázs – a pillanatnyi férőhelyszám többszöröse is megtelne. Ezt nemcsak az mutatja, hogy néhol korán reggel elfogynak a helyek, hanem az is, hogy a füvön vagy nem hivatalos parkolókban is otthagyják az autójukat az ingázók.

A most induló munka részeként a Miniszterelnökség Budapest Fejlesztési Központja megalkot egy budapesti agglomerációs kerékpárhálózat‑fejlesztési stratégiát is. Ebben fel kell vázolni egy olyan összefüggő kerékpáros hálózatot, amely nemcsak a vasúti megállók elérését teszi lehetővé, hanem azt is, hogy a Budapest-körüli településekről közvetlenül is el lehessen érni a fővárosi célpontokat.

Vitézy Dávid, a kormányzati BFK vezérigazgatója elmondta: a kormányhatározat hét vasútvonal – az 1-es hegyeshalmi, a 30a székesfehérvári, a 70-es váci, a 71-es veresegyházi, a 100a ceglédi, a 120a újszászi, a 150-es kunszentmiklósi vonalak – elővárosi szakaszait érinti, ezek vasútállomásai és megállói közül várhatóan több mint negyven helyszínen készülnek el a parkolók megépítéséhez szükséges engedélyezési és kiviteli tervek 2022-ig, és így a vonalak mentén az intézkedések hatására összességében megduplázódhatnak a parkolási férőhelyek.

https://www.facebook.com/vitezydavid/posts/3332725626796520

elővárosi közlekedés P+R vonat kerékpár
Kapcsolódó cikkek