Sokat változhat a franciaországi nagyvárosok közötti közlekedés, ha a szenátus is rábólint a képviselők által már jóváhagyott törvénytervezetre. Az ugyanis megtiltaná a repülést azok között a városok között, amelyek vonattal is elérhetők nem több, mint két és fél óra alatt. Ahogy arról a BBC is beszámolt, a javaslat -- amint törvényerőre emelkedik --, elsősorban a fővárosba irányuló, illetve onnan induló járatokat tizedelné meg, az összekötő járatokat ugyanis a korlátozás nem érintené.
A döntés hátterében környezetvédelmi megfontolások állnak, amelyeket az Emmanuel Marcon elnök által még 2019-ben összehívott, civilekből összeálló klímavédelmi konvenció fogalmazott meg. A nemzetgyűlés által a hétvégén tárgyalt törvénytervezet egy sokkal keményebb javaslat felpuhított változata csupán: az eredeti tervek szerint minden olyan belföldi járatot megszüntettek volna, amely egy legfeljebb négy órás vonatúttal helyettesíthető.
A javaslatot azt követően vették napirendre a francia honatyák, hogy az állam mentőövet dobott az Air France-nak, és megduplázta tulajdonrészét a légitársaságban. Erről itt írtunk bővebben:
https://www.vg.hu/vallalatok/kozlekedes/allami-mentoovet-kap-az-air-france-klm-3663349/
A francia-holland légitársaság tavaly már kapott egy 3 milliárd eurós hitelt a francia államtól, és ígéretet további forrásokra, amiért cserébe a közlekedési miniszter akkor azt szabta feltételül, hogy az Air France-nak csökkentenie kell belföldi járatai számát. Ha a szenátus is elfogadja a képviselők által a hétvégén már jóváhagyott szigorú szabályozást, az Air France is kényszerpályára kerül, és akár a várt, 1,3 milliárd euró nettó veszteségénél is rosszabb eredménnyel zárhatja az idei évet.
Az Air France részvényei a párizsi parketten 2 százalékos veszteséggel, 5,29 eurón zártak hétfőn.