BUX 51,946.86
+1.26%
BUMIX 4,349.07
+1.83%
CETOP20 2,359.97
+0.75%
OTP 17,895
+1.39%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
+2.18%
-0.27%
+0.22%
ZWACK 16,400
0.00%
+0.85%
ANY 1,605
+1.58%
RABA 1,510
-0.33%
0.00%
-0.23%
-1.11%
+2.11%
OPUS 249.5
+1.84%
+0.62%
+1.61%
+0.90%
+0.94%
OTT1 149.2
0.00%
+4.80%
MOL 2,446
+1.49%
+1.01%
ALTEO 1,395
+2.57%
+1.12%
+4.00%
EHEP 1,945
+2.37%
0.00%
+3.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.24%
+0.23%
0.00%
0.00%
SunDell 37,400
0.00%
+1.52%
0.00%
-4.09%
0.00%
0.00%
+0.96%
Forrás
RND Solutions
Logisztika

Lezajlott a Déli összekötő vasúti Duna-híd próbaterhelése

A BME Hidak és Szerkezetek Tanszékének irányításával ezen a héten két ütemben elvégzik az új hídszerkezet próbaterhelését.

Február végén az utolsó elem beemelésével átjárhatóvá vált a harmadik hídszerkezet, amely a Déli Körvasút fejlesztésének első állomása. A szerkezetépítést követően a szakemberek elvégezték a szükséges vasúti szakági munkákat, így a híd immáron alkalmas a vasúti forgalom lebonyolítására – közölte a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Annak érdekében, hogy vasárnap estétől a vasúti forgalom a harmadik szerkezeten menetrend szerint bonyolódhasson, két ütemben – statikus és dinamikus – próbaterhelés szükséges, mely a BME Hidak és Szerkezetek Tanszéke irányításával valósul meg.

Fotó: NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Hétfő éjszaka a statikus próbaterhelés egy 17,5 méter hosszú, 116,3 tonna tömegű mozdonnyal, valamint 14 darab, zúzottkővel megrakott, egyenként 12,74 méter hosszú, 70 tonna tömegű vagonnal történt.

Ez összességében 1100 tonnát jelentett, melyet a vizsgálat során 16 különböző teherállásban helyeztek el, és közben mérték a híd alakváltozásait.

Vasárnap dinamikus próbaterhelést hajtanak végre, ennek során többször, különböző sebességgel halad végig a hídon a próbaterhelő szerelvény (5, 20, 40, 60, 80 km/h). Ezt követően megindulhat a menetrend szerinti vonatforgalom az új hídszerkezeten, miközben megkezdődik a középső hídszerkezet bontása, hogy annak helyére is megépülhessen az új szerkezet. Ezzel közel hetven év után először új vasúti vágányon nyílik majd átkelési lehetőség a Duna felett.

Fotó: NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

A Déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Út- és Mélyépítő Korlátolt Felelősségű Társaság végzi nettó 35 921 393 827 forint értékben. Az összekötő vasúti hidat a Déli Körvasút fejlesztésének részeként korszerűsítik.

A Déli Körvasút – a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. együttműködésében megvalósuló – fejlesztésének célja, hogy több elővárosi vonat közlekedjen az agglomeráció és Budapest között, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén versenyképessé válhasson és nagyobb szerephez jusson Budapest közlekedésében. Ilyen nagyságú és jelentőségű vasútfejlesztés Budapest belső területén több mint 100 éve nem történt.

Hosszú évtizedek óta ez az első olyan vasúti beruházás, amely Budapesten belül új megállókkal és sűrűbb vonatkövetéssel az ingázók mellett a városban közlekedők hasznát is szolgálja. A fejlesztés eredményeként a szakaszon az elővárosi vonatok 8-10 percenként járhatnak majd, összekötve az érdi, a budaörsi és a környező budai agglomerációt, Budafok-Nagytétényt, Kelenföldet, az újbudai egyetemvárost, a Soroksári út térségét és a Népligetet Kőbánya-Kispesttel, a reptérrel és a pesti agglomerációval. A projekt révén Budapest jelentős közúti forgalomtól és ennek révén légszennyezéstől mentesülhet. A beruházás részeként bővül kettőről háromvágányosra a Déli összekötő vasúti híd. Az új hídszerkezet megépítése után következik a meglévő két hídszerkezet újra cserélésére.

Kapcsolódó cikkek