Logisztika

E-buszra száll Budapest (podcast)

Az e-autók után már az e-buszoknál tart itthon az elektromos forradalom.

 

A járművek beszerzése mellett legalább annyira fajsúlyos a töltési infrastruktúra kérdésköre. A témát Balasa Leventével, a Siemens Smart Infrastructure üzletágának vezetőjével jártuk körbe.

 

A podcast a lejátszóra kattintva indítható.

 

Érdemes meghallgatnia a VGPodcast más témákban készült adásait is. Ezeket itt éri el:

Bárki felszállhat egy vitorlásra

Gyakorlatilag mindenki találhat olyan ismerőst, akinek a segítségével feljuthat egy hajóra, hiszen a balatoni csapatok többsége emberhiánnyal küzd, tehát nem kell azonnal egy vitorlás vásárlásán gondolkodni – vallja a négyszeres világbajnok, Litkey Farkas.

Mi lesz veled,

Érdemes még belevágni az airbnb-zésbe? Mi történik a színfalak mögött? Erről kérdeztük Schumicky Balázst, a Magyar ApartmanKiadók Egyesületének elnökét.

Brutális nyaralóárak a Balatonnál

Nincs megállás, tovább emelkedhetnek a nyaralóárak a Balatonnál – mondta Balla Ákos, a Balla Ingatlan tulajdonos-vezérigazgatója, aki szerint további 10 százalékos drágulás jöhet. Miközben a Velencei-tó már agglomerációnak számít, a Tisza-tó nem vonzza a befektetőket.

A készház nem ház?

Mennyire van készen egy készház? Mennyibe kerülnek az egyedi igények, és egyáltalán mennyire lehetnek egyediek az igények? A VG podcast sorozatában minderről az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének Környezettudatos és Szerelt Technológiás Szakmai Tagozata elnökével, Kárpáti Józseffel beszélgetünk.

Sokat nyerhet a járványt túlélő Waberer’s

A tisztítótűz után megerősödés jöhet a logisztikai ágazatban, azt azonban egyelőre nehéz megmondani, hány társaság maradt életben a piacon – mondta Erdélyi Barna, a Waberer’s vezérigazgatója. Az új stratégia pozitív hatásai már idén visszatükröződnek a társaság számaiban.

Eredményalapú kórházfinanszírozás kellene

A járvány alatt nem kellett azzal foglalkoznia a kórházaknak, hogy mennyit költenek betegellátásra – mondta a VG egészségügyi podcastjének Ficzere Andrea. A Magyar Kórházszövetség elnöke ugyanakkor kiemelte, hogy sok helyen falakat kellett bontani, betegutakat kellett átszervezni, így olyan infrastruktúrát alakítottak ki, melyek hosszú távon is fennmaradhatnak. Ficzere szerint, szerencsés lenne, ha a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) a minőséget és az eredményességet finanszírozná.

Csikorgó abroncsok helyett telefontükrözés

Hol vannak már az autómániás fiatalok, akik a lóerők, és nyomatékadatok bűvöletében éltek? Hová lettek a nagy klasszikus, V8-as motorok? Bár a metál fényezés még most is szépen csillog, a telefonintegráció lett az egyik bűvös hívószó autóvásárláskor. Az autóipar-, és az autók átalakulásáról Nagy Bertalant, a Concorde Értékpapír privátbanki-üzletfejlesztési igazgatóját Andor Attila kérdezte.

Most megvalósíthatják álmaikat a gazdálkodók

A következő két évben 1500 milliárd forintnyi forrás jut az agrárium és az élelmiszeripar számára a vidékfejlesztési forrásokból. Megéri a kormánynak ide befektetni, minden fejlesztésre fordított forint közel másfél forintot hoz vissza – mondta a VG-nek adott interjújában Nagy István agrárminiszter.

 

e-autó elektromos autóbusz e-busz elektromos autó Siemens podcast
Kapcsolódó cikkek