Március végére halasztja romániai belföldi, valamint a budapesti járatai indítását az újonnan alapított román AirConnect légitársaság – közölte a Profit.ro portál a társaság közlésére hivatkozva. A cég azzal indokolta a halasztást, hogy késik az általa megrendelt második repülőgép leszállítása, és a járatok beindításának az operatív előkészítésében is késés jelentkezett.

Airconnect
Fotó: Airconnect

Az AirConnect azt is közölte, hogy e-mailben és telefonon értesítik a halasztásról azokat, akik a 2022. október 15. és 2023. március 25. közötti időszakra már jegyet váltottak. 

Ők visszakérhetik az út árát, vagy egy későbbi időpontot jelölhetnek meg az utazásra. Emellett egy ingyenes jegyet is kapnak kárpótlásul, amit 2023. január 15-ig kell lefoglalniuk.

Sztrájkolnak a nagyobb fizetésért a román légitársaság dolgozói

A 14 éve veszteséges Tarom vezetősége a társaság súlyos anyagi helyzetére hivatkozva elutasította a 36 millió eurós többletkiadással járó bérkövetelést.

Az AirConnect légitársaság augusztus végén közölte, hogy október 15-től Kolozsvár–Budapest és BukarestľBudapest járatot indít. Bejelentését követően azonban a magyar Aeroexpress Regional társaság is elindította a Budapestet Kolozsvárral, Debrecent pedig Kolozsvárral és Marosvásárhellyel összekötő járatait.

Airconnect
Fotó: Airconnect

Az AirConnect román légitársaságot – a honlapján közölt adatok szerint – öt román magánbefektető hozta létre azzal a céllal, hogy a regionális piacot szolgálja. 

A társaság júliusban kezdte el működését egy 68 férőhelyes ATR-72-600-as repülőgéppel,

és a román turisták által kedvelt tengerparti desztinációkra működtetett charter járatokat. Korábban azt közölte, hogy flottája augusztusban további két ATR-72-600-assal bővül. Ezekkel kívánt – a budapesti járatok mellett – romániai belföldi járatokat is indítani. Október közepére tervezte a Bukarestet Nagybányával, Nagyszebennel, Marosvásárhellyel és Suceavával összekötő járatok indítását.

Új magyar légitársaság született, de nem akar a Malév lenni

A Sólyom Airways rossz emlékű próbálkozása óta reflexszerű hitetlenkedés övezi a légiközlekedési piacra frissen belépő hazai szereplőket. Az Aeroexpress Regional viszont valójában egy három évtizedes múlttal büszkélkedő, évek óta Finnországban közszolgáltatást végző magyar légitársaság új brandje. A cég résztulajdonosa, Somogyi-Tóth Dániel azt is elmondta a VG-nek, hogy tárgyalnak az állammal arról, hogyan építhető fel európai példák alapján a magyar regionális repülés.