Fő gazdasági mutatói alapján a Trans-Sped Logisztikai Szolgáltató Központ Kft. jobban pörgött tavaly, mint az előző évben: nettó árbevétele a harmadával, 32,5 milliárd forintra nőtt, közben saját tőkéje kissé gyarapodott, az évzáráskor már 9,1 milliárdon állt, és emelkedtek a hosszú lejáratú kötelezettségei is (9,6 milliárdról 11,5 milliárd forintra), ami 2022-es újabb beruházásaira utal. Mindezek azonban csak később növelhetik a profitját, az ugyanis üzemi szinten alig változott 2022-ben, adózottan pedig a 2021-es fele alá esett: 350 millió forint közelébe – ebből 87 millió forint osztalékot fizettek ki. Eredménytartalékba félmilliárddal több került, mint az előző évben, míg átlagos állományi létszáma 708-ról 810 főre nőtt.
A komplex logisztikai szolgáltatásokat kínáló vállalat az országban tizenhárom regionális központot működtet, tulajdonosai a beszámoló készítésének fordulónapján kizárólag belföldi magánszemélyek voltak. Öt vállalkozásban van százszázalékos tulajdoni hányada – ebből három Magyarországon működik, egy-egy pedig Romániában, illetve Szlovákiában –, továbbá két hazai cégben 40, illetve 17 százalékkal.
Romlott néhány fontos mutató értéke
Éves beszámolójában azt írja, hogy az orosz–ukrán konfliktus okozta helyzet, illetve a koronavírus-járvány a Trans-Sped Kft. gazdálkodására is hatást gyakorol, de egyik sem jelentett lényeges, ismert bizonytalanságot a gazdálkodás folytatásával kapcsolatban.
Számos gazdálkodási mutatóját is közzétette a vállalat. Készleteinek átlagos forgási sebessége például 1,7-ről 2,1 napra nőtt, a vevőállomány átlagos futamideje azonban 84,1-ről 78,2 napra csökkent. A 2,1 százalékkal bővült saját tőkéjén belül a jegyzett tőke nagysága nem változott. Tőkeerőssége 33,7 százalékról 29,4 százalékra romlott, likviditási gyorsrátája 1,11 százalékáról 1,14 százalékra változott. A sajáttőke-arányos adózott eredménye 7,5 százalékról 3,9 százalékra esett.
Folyamatosak a fejlesztések
A vállalatcsoport legutóbb néhány napja adott hírt új fejlesztésről. Eszerint júniustól az ország egészében kínálja az e-kereskedőknek a Trans-Sped Zero nevű szolgáltatását, amelynek az a lényege, hogy
a küldeményt egyszer használatos csomagolás helyett zárható, többször használatos ládákban továbbítja.
A ládáknál nagyobb, gyári csomagolású termékek kiszállítását is vállalja 40 kilogrammos tömeghatárig a DPD Hungary Kft.-vel együttműködésben. Május derekán azt tette közzé, hogy
tíz nyerges vontatóval bővült a flottája, MAN TGX 18.470 típusokról van szó.
A beszerzés előnyei között kiemelte a gépkocsivezetők új, kényelmesebb munkakörnyezetét, az új vontatóknak a meglévőknél 1-3 literrel kisebb üzemanyag-fogyasztását, kisebb károsanyag-kibocsátását. Az új vontatók közül hét a tatai flottát erősíti, hármat Debrecenben használnak. Ha pedig még ez sem elég, itt olvashat arról, milyen célra vetett be nemrég a cég egy egyedi szoftvert.