Olyan intézkedésekről döntött a kormány, amelyek alapvetően a hazai utakon fuvarozó külföldi vállalkozásokat érintik, de a piac hazai szereplőit is segíti, akiknek csökkenhet a külföldi riválisok jogszerűtlen működése miatti versenyhátránya.
A magyarországi kamionparkolók ugyanis olyan szolgáltatásokkal bővíthetik a kínálatukat, amelyeket „tisztes” nyereséggel, de minimális díjért kínálhatnak a közúti fuvarozóknak. Ez azért hatalmas előrelépés, mert sok hosszú fuvart teljesítő gépjárművezető azért nem száll meg út közben – holott ezt az uniós előírások megszabják –, mert vagy nincs az autópálya mellett szálláshely, vagy nem számára megfizethető áron. Ilyen parkolók ugyanis lényegében most nincsenek. A
modern, biztonságos és szálláslehetőséggel is kibővített parkolók létesítéséhez szükséges feltételek megteremtése a kormány által most elfogadott intézkedéscsomag része,
amiről Fábián Gergely, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium államtitkára számolt be a tárca közleményében. Ebből kiderül, hogy a kormány döntése értelmében az év végéig célzott intézkedéseket is előkészítenek, különös figyelemmel a logisztikai szakmai szervezetek által megfogalmazott kérésekre. Szigorodhatnak továbbá az ellenőrzések az engedély nélkül fuvarozó külföldiekkel szemben. A javaslatok célja a fuvarozók jogainak hatékony védelme, így többek közt
- az e-fuvarlevél bevezetése,
- a fuvarozók egymás közötti elszámolásfizetési határidejének és a közúti fuvarozásba bevonható alvállalkozók számának maximálása,
- a digitálisan elérhető hatósági eljárások térnyerése,
- valamint a fuvarozók hazai belépését bonyolító kulcsfontosságú határátkelők áteresztőképességét befolyásoló határforgalmi gyakorlatok felülvizsgálata.
A közlemény szerint a kormány meg kívánja védeni a közúti fuvarozást, erősíteni a patrióta gazdaságpolitikát. A logisztikai szektor teljesítményét a 5 százalékáról 10 százalékra kívánja növelni.