Olyan intézkedésekről döntött a kormány, amelyek alapvetően a hazai utakon fuvarozó külföldi vállalkozásokat érintik, de a piac hazai szereplőit is segíti, akiknek csökkenhet a külföldi riválisok jogszerűtlen működése miatti versenyhátránya.

20220927 Veszprém

Locargo Kft.
Top 100 + 200 kiadványba.

Fotó: Pesthy Márton PM
Veszprém Megyei Napló
Olcsó szolgáltatásokat vehetnének igénybe a gépjárművezetők – képünk illusztráció.
Fotó: Pesthy Márton / Mediaworks

A magyarországi kamionparkolók ugyanis olyan szolgáltatásokkal bővíthetik a kínálatukat, amelyeket „tisztes” nyereséggel, de minimális díjért kínálhatnak a közúti fuvarozóknak. Ez azért hatalmas előrelépés, mert sok hosszú fuvart teljesítő gépjárművezető azért nem száll meg út közben – holott ezt az uniós előírások megszabják –, mert vagy nincs az autópálya mellett szálláshely, vagy nem számára megfizethető áron. Ilyen parkolók ugyanis lényegében most nincsenek. A

modern, biztonságos és szálláslehetőséggel is kibővített parkolók létesítéséhez szükséges feltételek megteremtése a kormány által most elfogadott intézkedéscsomag része,

amiről Fábián Gergely, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium államtitkára számolt be a tárca közleményében. Ebből kiderül, hogy a kormány döntése értelmében az év végéig célzott intézkedéseket is előkészítenek, különös figyelemmel a logisztikai szakmai szervezetek által megfogalmazott kérésekre. Szigorodhatnak továbbá az ellenőrzések az engedély nélkül fuvarozó külföldiekkel szemben. A javaslatok célja a fuvarozók jogainak hatékony védelme, így többek közt

  • az e-fuvarlevél bevezetése,
  • a fuvarozók egymás közötti elszámolásfizetési határidejének és a közúti fuvarozásba bevonható alvállalkozók számának maximálása,
  • a digitálisan elérhető hatósági eljárások térnyerése,
  • valamint a fuvarozók hazai belépését bonyolító kulcsfontosságú határátkelők áteresztőképességét befolyásoló határforgalmi gyakorlatok felülvizsgálata.
    A közlemény szerint a kormány meg kívánja védeni a közúti fuvarozást, erősíteni a patrióta gazdaságpolitikát. A logisztikai szektor teljesítményét a 5 százalékáról 10 százalékra kívánja növelni.