A kristálygömböt tartó, kék köpenyben lévő Jézust ábrázoló reneszánsz festményt sokáig nem a nagy mesternek, hanem valamely tanítványának vagy más kortársának tulajdonították, eredetiségét csak 2011-ben ismerte el a művészettörténész szakma. A 64,5 x 44,7 centiméteres kép
első ismert tulajdonosa I. Károly angol király volt, később a festmény eltűnt a szem elől.
A Salvator Mundi a reneszánsz festő fennmaradt húsz festménye közül az utolsó magántulajdonban lévő darab. A képet 1958-ban még mindössze 45 brit fontért vette meg egy amerikai gyűjtő a Sotheby's egy árverésén, és tavaly bocsátotta a műkincspiacra.
Az aukció után nem közölték a vásárló kilétét, csupán annyit, hogy telefonon tette meg ajánlatait a mintegy 20 percen át folyó ádáz licitharcban.
Később derült ki, hogy az abu-dzabi kulturális minisztérium felhatalmazta a szaúdi királyi család egy tagját, hogy a nevében licitáljon a műért.
A New Yorkban, a Christie’s tavaly november 15-i árverésén 450 millió dollárért eladott mű minden eddigi rekordot megdöntött. Sem árverésen, sem magántranzakcióban nem fizettek még egyetlen műtárgyért sem ennyi pénzt, a korábbi rekord 300 millió dollár volt.
A képet az Egyesült Arab Emírségeknek megvásárló kevéssé ismert szaúdi herceget, Bader bin Abdullah bin Farhan asz-Szaud június elején kulturális miniszterré nevezték ki hazájában.
Az Abu-Dzabi Louvre alapítása egyébként része annak a stratégiának, hogy az Emírségek függetleníteni akarja gazdaságát az olajtól.