Évente átlagosan 18,5 millió dollárba kerül a pénzügyi szolgáltatóknak a kibertámadások közvetlen kezelése, és ebben az összegben még nincsenek benne az ilyen incidensek következményeinek hosszabb távú terhei – derül ki az Accenture és a Ponemon Institute közös elemzéséből. Ez egyben azt is jelenti, hogy a vizsgált iparágak között itt található a legmagasabb érték, több mint 40 százalékkal magasabb, mint az egy vállalatra vetített 13 millió dolláros össziparági átlag. A pénzügyi szektorban az ártó szándékú belső támadások okozzák a legnagyobb – támadásonként 243 ezer dolláros – költséget, és ezek következményeinek a felszámolása tart leghosszabb ideig, átlagosan 55,1 napig. Ez jóval több, mint akár a zsarolóvírusok vagy a weben keresztüli támadások elhárítása (33,8 és 25,9 nap).
„Bár az internetes szabályszegések gyakorisága és a kiberbűnözés a pénzügyi szegmensben nagyjából átlagos vagy átlag alatti az össziparági szinthez képest, a védekezés és elhárítás költségei itt a legmagasabbak” – mutatott rá Chris Thompson, az Accenture Securitynek a pénzügyi szolgáltató szektor biztonságért felelős vezetője. „Megelőző ráfordítással és célzott technológiai beruházásokkal csökkenteni lehetne ezt a költséget, és ezekkel az intézkedésekkel a bankok és a biztosítótársaságok általános internetes biztonsága is javulna. Ez a költségmegtakarítás rendkívül fontos volna a pénzügyi iparág vezetőinek, hiszen ők döntenek arról, hogy mennyit költsenek kiberbiztonságra más területekhez, például a digitális átalakuláshoz képest” – fűzte hozzá a szakember.
A jelentésből az is kiderül, hogy a cégek mindössze egyharmada (34 százalék) veti be az automatizációt, a mesterséges intelligenciát és a gépi tanulást az internetes fenyegetések elleni harcban. Ez különösen azért lehangoló, mert teljes körű alkalmazásuk esetén épp ezek a technológiák biztosíthatnák a legnagyobb költségmegtakarítást a vállalati biztonság terén. A tanulmány készítői arra is rámutattak, hogy a vizsgált cégek mindössze negyede alkalmazza széleskörűen az internetes analitikát és a felhasználói viselkedéselemzést, miközben ezzel is hasonlóan jó eredményeket lehetne elérni a megtakarításban. Ezek az adatok összességében azt mutatják, hogy a pénzügyi szolgáltatók kevésbé nyitottak, és nehezen tartanak lépést a technológiai fejlődés ütemével, ezért nem könnyű számukra a működési hatékonyságukat javító beruházások végrehajtása – írják az elemzés készítői.
Pedig igencsak megéri lépni, a tanulmány szerint például a biztonsági intelligencia és a fenyegetésmegosztás terén végrehajtott beruházások becsült megtérülése 22,5 százalék, ennél csak a fejlett személyazonosság- és hozzáférés-kezelés ért el kedvezőbb értéket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.