BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kisebb akkumulátorral és teljesítménnyel jön az 50 quattro

Még az idén megjelenik az Audi e-tron S változata három villanymotorral és 500 lóerő feletti rendszerteljesítménnyel, de először lefelé bővítik a villanyautó-kínálatot az 50 quattro modellel. Az akkumulátor 95 kilowattóra helyett csak 71 kilowattóra kapacitású – ez 120 kilogramm megtakarítás, de csak 120 kilowattal lehet tölteni a telepet –, a villanymotorok rendszerteljesítménye 308 lóerőre és 540 newtonméterre csökkent, és alapvetően a hátsó villanymotort használja a vezérlőelektronika, az elsőt csak szükség esetén aktiválja. A WLTP-módszer szerint mérve 300 kilométeres hatótávolsága van az e-tron 50 quattrónak, amelynél továbbra is alapfelszerelés a légrugózás.

Amíg az Audi e-tron 50 quattro már idén megérkezik, az e-tron Scooter névre keresztelt szerkezet csak jövőre lesz megvásárolható. A németek megpróbáltak valami újat alkotni, ezért kapott négy kereket és kapaszkodót az elektromos roller, kormányozni testsúlyáthelyezéssel kell. Az akkumulátor a ka­pasz­kodóban található, egy feltöltéssel 20 kilométer az elméleti hatótáv, de fékenergia-visszatermeléssel le­het növelni. A biztonság kedvéért hidraulikus fékrendszer is van. Az Audi e-tron Scooter 2020 végén kerül kereskedelmi forgalomba, az ára pedig az elektromos rollerek között magasnak számító kétezer euró. Az Audi alapvetően úgy számol, hogy e-tron-vásárlók veszik majd (vagy talán kapják ajándékba) autójuk mellé ezt a kiegészítőt, amivel például a töltőponttól elme­hetnek majd tényleges céljukhoz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.