BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kevés az elektromos töltőpont

AM | A Frankfurti Autószalonon megtartott sajtótájékoztatóján adta közre az Európai Autógyártók Szövetsége az első éves jelentését, amelyben az alternatív üzemű autók helyzetéről ad tájékoztatást. Az átállás elején tartunk, mindössze az autók 2 százaléka tölthető elektromosan (akkumulátoros elektromos és plug-in hibrid), 3,8 százalék hibrid (full és lágy hibrid), 0,4 százalék gázüzemű (CNG, LPG), a tüzelőanyag-cellás autók aránya statisztikailag nem kimutatható.

Az elektromos autók a magas GDP-vel rendelkező gazdaságokban terjednek: a 29 ezer eurós egy főre eső GDP alatti gazdaságokban (főként Közép- és Kelet-Európa és néhány déli állam) 1 százalék alatt van az ilyenek részaránya. Csak ott van 3,5 százalék felett az elektromos autók aránya, ahol az egy főre jutó GDP meghaladja a 42 ezer eurót. Csak 12 gazdaságban adnak állami támogatást az elektromos autók vásárlásához, de adókedvezményt négy ország kivételével kapnak a vásárlók. Noha jókora beruházásokat eszközölnek, csak 144 ezer elektromos töltőállomás van az Euró­pai Unióban, és ezek 76 százaléka négy országban (Hollandia, Németország, Franciaország és az Egyesült Királyság) található. Az előrejelzések szerint 2030-ra 2,8 millió töltőállomásnak kellene lennie az igények fedezésére. Hidrogéntöltő állomásból mindössze 47 darab volt 2018-ban – 11 országot fed le ez a „hálózat” –, 17 országban egyáltalán nincs ilyen. Európa-szerte 3400 CNG-töltő található, ezek kétharmada két országban (Olaszország és Németország) koncentrálódik.

Mindössze

144

ezer e-töltő

van az EU-ban

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.