AM | A Frankfurti Autószalonon megtartott sajtótájékoztatóján adta közre az Európai Autógyártók Szövetsége az első éves jelentését, amelyben az alternatív üzemű autók helyzetéről ad tájékoztatást. Az átállás elején tartunk, mindössze az autók 2 százaléka tölthető elektromosan (akkumulátoros elektromos és plug-in hibrid), 3,8 százalék hibrid (full és lágy hibrid), 0,4 százalék gázüzemű (CNG, LPG), a tüzelőanyag-cellás autók aránya statisztikailag nem kimutatható.
Az elektromos autók a magas GDP-vel rendelkező gazdaságokban terjednek: a 29 ezer eurós egy főre eső GDP alatti gazdaságokban (főként Közép- és Kelet-Európa és néhány déli állam) 1 százalék alatt van az ilyenek részaránya. Csak ott van 3,5 százalék felett az elektromos autók aránya, ahol az egy főre jutó GDP meghaladja a 42 ezer eurót. Csak 12 gazdaságban adnak állami támogatást az elektromos autók vásárlásához, de adókedvezményt négy ország kivételével kapnak a vásárlók. Noha jókora beruházásokat eszközölnek, csak 144 ezer elektromos töltőállomás van az Európai Unióban, és ezek 76 százaléka négy országban (Hollandia, Németország, Franciaország és az Egyesült Királyság) található. Az előrejelzések szerint 2030-ra 2,8 millió töltőállomásnak kellene lennie az igények fedezésére. Hidrogéntöltő állomásból mindössze 47 darab volt 2018-ban – 11 országot fed le ez a „hálózat” –, 17 országban egyáltalán nincs ilyen. Európa-szerte 3400 CNG-töltő található, ezek kétharmada két országban (Olaszország és Németország) koncentrálódik.
Mindössze
144
ezer e-töltő
van az EU-ban
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.