Ettore Bugatti az akkor Németországhoz tartozó Molsheimben alapította meg 1909-ben az autógyárát, amely az ötvenes években ment csődbe, a Hispano-Suiza a repülőgépmotorok miatt megvásárolta a vállalkozást. Romano Artioli olasz üzletember a nyolcvanas évek végén élesztette újra Itáliában a márkát, az EB110-est a márkaalapító 110. születésnapján, 1991. szeptember 15-én leplezték le. 1995-ig működött a cég, amikor Artioli megpróbálta megszerezni a Lotus gyárat, ám nem sikerült neki. Ezt követően került a Volkswagen konszern érdekeltségébe a Bugatti, amely visszavitte az időközben Franciaországhoz tartozó Molsheimbe a céget.
Az EB110-esre emlékeznek a Centodieci, azaz száztíz nevű limitált szériával. Achim Anscheidtnek, a Bugatti vezető formatervezőjének az volt a legnagyobb kihívás, hogy a korábbi formát kellett a mai technikához igazítania. A Chiron technikájának különösen nagy a hűtésigénye, ezt kellett összehozni a kilencvenes évek elején készített autóra utaló részletekkel. Laposabb lett az orr, de megtartották a légbeömlők felületét, elbúcsúztak a légbeömlőt is rejtő, nagy oldalsó ívtől. A hátsónál már nem bírtak magukkal a mai formatervezők, és igazán látványos befejezést készítettek. Több hónapig tartott, amíg sikerült a megjelenést és a hűtésigényt közös nevezőre hozni.
A Chironhoz képest 20 kilogrammal csökkent a saját tömeg a Centodieci esetén többek között a karbon ablaktörlő és stabilizátorok miatt, a W16-os négyturbós erőforrás teljesítményét 1600 lóerőre (percenkénti 7000-es fordulatszámnál) növelték. A megbízható működésről pedig extra olajhűtés gondoskodik. A 100 kilométer per órás sebességet 2,4 másodperc, a 200 kilométer per órát 6,1 másodperc, míg az óránkénti 300 kilométeres sebességet 13,1 másodperc alatt képes elérni az új Bugatti, a végsebessége elektronikusan korlátozott, 380 kilométer per óra. Mindössze tíz példányt készítenek nettó nyolcmillió eurós áron – az autókat már a bemutató előtt értékesítették.
A nettó
2,6
milliárd forintos ár ellenére látatlanban eladták mind a tíz darabot
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.