BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bajor gyorsteher tüneményes dinamikával

Az új járműjelleg már 32 éve született: a kombi praktikumát egy vérbeli sportlimuzinba oltó BMW 3-as Touringból ezidáig 1,7 millió talált gazdára, a mostanáig futó ötödik generációból félmillió kelt el.

A prémiumkategóriában éles a verseny és magasak az elvárások, bele is adtak mindent a fejlesztésbe. Dizájnját háromdimenziós felületek és éles karaktervonalak jellemzik, légellenállási alaktényezője 0,27. A karosszéria merevsége 25-50 százalékkal nőtt, a súlyelosztás egyforma az első és a hátsó tengelyen. A tengelytáv 41 milliméteres megnyújtása a hátsó lábtér és a csomagkapacitás javára válik. Nőtt a nyomtáv is, még szélesebb terpeszben áll az úton az autó. Valamennyi lámpa szériában LED-es, de opcióként a BMW lézervilágítása is kapható – vakításmentes 530 méternyi hatótávval! Az automatikusan felnyíló csomagtérajtó, illetve annak külön nyitható üvege 500–1510 literes teret tár fel. Kihasználhatóságát a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla javítja. Külön hely fogadja a poggyászrolót és a biztonsági hálót. A szegmensben egyedülállóan gumiborítású padlósínek (opciós) akadályozzák meg a poggyász csúszkálását. Az utastér berendezése, a felületképzés és a minőségi hatás fokozott igényeket elégít ki. Hátul három gyermekülés fér el, közülük kettő rögzíthető Isofix-rendszerrel.

Egy BMW szíve-lelke természetesen a hajtómű: alapból a hátsó kerekek hajtanak, az xDrive kivitelekben pedig mind a négy. Kategóriánként három benzines, illetve dízelmotor közül lehet választani, a skála 150-től 374 lóerőig terjed. Az elődjénél még élénkebb viselkedés, a precízebb reagálás és a hosszú úton is elsőrangú komfort a kiváló futómű érdeme. Széria a berugózás mértékétől függően változó lengéscsillapítás, amely úthibákon és gyorsan vett kanyarban egyaránt kiküszöböli a karosszéria zavaró mozgásait. A 10 milliméterrel leültetett M Sportfutómű mellett kapható az adaptív M futómű, elektronikusan szabályozott csillapítással. E kettőhöz változó áttételű sportkormánymű tartozik. Az ösztönszerű, magától adódó használatot a BMW új 7.0 operációs rendszerének kijelzői és kezelőszervei szolgálják. Az opciós Live Cockpit Professional vezetőhely helyzetfüggő és személyre szabható kijelzései 12,3 colos műszerfelületen és 10,25 colos vezérlőképernyőn láthatók. Akaratát érintőfelületeken, a forgó-nyomó iDrive Controlleren és a volán gombjain keresztül, továbbá gesztusaival és szóbeli utasításokkal érvényesítheti a vezető. Láthatatlanul vele utazik az intelligens személyi asszisztens, amely a „Hej, BMW” szavakkal szólítható meg. Elmagyarázza, hogyan működik a távfényasszisztens, megmondja, rendben van-e az olajszint, felvilágosít, hogy milyen jelzőlámpa gyulladt ki éppen.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.