Az új járműjelleg már 32 éve született: a kombi praktikumát egy vérbeli sportlimuzinba oltó BMW 3-as Touringból ezidáig 1,7 millió talált gazdára, a mostanáig futó ötödik generációból félmillió kelt el.
A prémiumkategóriában éles a verseny és magasak az elvárások, bele is adtak mindent a fejlesztésbe. Dizájnját háromdimenziós felületek és éles karaktervonalak jellemzik, légellenállási alaktényezője 0,27. A karosszéria merevsége 25-50 százalékkal nőtt, a súlyelosztás egyforma az első és a hátsó tengelyen. A tengelytáv 41 milliméteres megnyújtása a hátsó lábtér és a csomagkapacitás javára válik. Nőtt a nyomtáv is, még szélesebb terpeszben áll az úton az autó. Valamennyi lámpa szériában LED-es, de opcióként a BMW lézervilágítása is kapható – vakításmentes 530 méternyi hatótávval! Az automatikusan felnyíló csomagtérajtó, illetve annak külön nyitható üvege 500–1510 literes teret tár fel. Kihasználhatóságát a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla javítja. Külön hely fogadja a poggyászrolót és a biztonsági hálót. A szegmensben egyedülállóan gumiborítású padlósínek (opciós) akadályozzák meg a poggyász csúszkálását. Az utastér berendezése, a felületképzés és a minőségi hatás fokozott igényeket elégít ki. Hátul három gyermekülés fér el, közülük kettő rögzíthető Isofix-rendszerrel.
Egy BMW szíve-lelke természetesen a hajtómű: alapból a hátsó kerekek hajtanak, az xDrive kivitelekben pedig mind a négy. Kategóriánként három benzines, illetve dízelmotor közül lehet választani, a skála 150-től 374 lóerőig terjed. Az elődjénél még élénkebb viselkedés, a precízebb reagálás és a hosszú úton is elsőrangú komfort a kiváló futómű érdeme. Széria a berugózás mértékétől függően változó lengéscsillapítás, amely úthibákon és gyorsan vett kanyarban egyaránt kiküszöböli a karosszéria zavaró mozgásait. A 10 milliméterrel leültetett M Sportfutómű mellett kapható az adaptív M futómű, elektronikusan szabályozott csillapítással. E kettőhöz változó áttételű sportkormánymű tartozik. Az ösztönszerű, magától adódó használatot a BMW új 7.0 operációs rendszerének kijelzői és kezelőszervei szolgálják. Az opciós Live Cockpit Professional vezetőhely helyzetfüggő és személyre szabható kijelzései 12,3 colos műszerfelületen és 10,25 colos vezérlőképernyőn láthatók. Akaratát érintőfelületeken, a forgó-nyomó iDrive Controlleren és a volán gombjain keresztül, továbbá gesztusaival és szóbeli utasításokkal érvényesítheti a vezető. Láthatatlanul vele utazik az intelligens személyi asszisztens, amely a „Hej, BMW” szavakkal szólítható meg. Elmagyarázza, hogyan működik a távfényasszisztens, megmondja, rendben van-e az olajszint, felvilágosít, hogy milyen jelzőlámpa gyulladt ki éppen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.