A Lotus utolsó benzines autóján dolgozik
A kínai Geely konszernnel a háttérben a Lotus számára logikus lépés, hogy az alternatív hajtások felé nyit, és egy belépő szintű, hétköznapi használatra is alkalmas sportkocsin dolgozik. Phil Popham vezérigazgató az Automotive News Europe-nak azt is elmondta, hogy az 55–100 ezer fontos sávban fog mozogni az újdonság vételára. A forma a kétmillió dolláros, kétezer lóerős Evija elektromos szuperautóra hasonlít majd, a prototípusok az Evora karosszériájába bújva futnak az utakon. A Geely konszernnel a háttérben abban a szerencsés helyzetben vannak, hogy nem saját maguknak kell megkeresniük a kínálat modernizálására a pénzt, tehát nem kell rögtön szabadidő-autót piacra dobniuk, mint az Aston Martinnak vagy a Lamborghininek, ezért sportkocsi lesz a következő autó. Emiatt a Hethelben található üzemet fejlesztik, az évi 1600 autós kapacitást a maximális évi ötezerre növelik, itt készül majd a márka utolsó belső égésű motorral szerelt autója. Ez egyébként még nem árul el sokat a márka elektromos átállásáról, hiszen az Elise például idestova 24 éve van piacon, az Esprit 28 évig volt gyártásban, szóval pár évtizedig még kihúzza benzinmotoros autóval a Lotus.
Az újdonság vételára
55–100
ezer fontos sávban fog mozogni


