Nagy-Britanniában elsőként a szállítmányozás területén is elektromos járművek használatába kezd a Tesco – olvasható az Emerging Risks oldalán. A kamionok a brit belföldi közlekedési szektor általi karbonkibocsátás 16 százalékáért felelnek, így azok csökkentése kulcsfontosságú lehet az ország nettó zéró céljainak elérésében.

A 37 tonnás, januártól üzemelő járművek a walesi Cardiff és Magor közötti 37 kilométeres távolságon szállítanak árukat a tervek szerint. Az új szolgáltatásban a Tesco a nemzetközi logisztikai céggel, az FSEW-vel működik együtt és több mint 100 ezer dízelmeghajtású kilométert cserélnek tisztára a tervek szerint, 87,4 tonna széndioxid-kibocsátást spórolva ezzel.

Fotó: Shutterstock

Az FSEW a két jármű töltése céljából több új töltőpontot is telepített, melyek segítségével a teherautók 160 kilométert lesznek képesek töltés nélkül megtenni.

Az elektromos teherszállítás kereskedelmi életképességének bizonyításával a két cég a technológiát célzó további befektetéseket és innovációt igyekszik ösztönözni, ami segíthet a logisztikai szektor kibocsátásának csökkentésében. Ez hozzájárulhat a Tesco 2035-ös zérókibocsátási terveinek eléréséhez és az FSEW 40 dízelüzemű járművének lecseréléséről és flottaszintű nulla kibocsátás eléréséről szóló céljainak megvalósításához. A logisztikai cég 2025-re érné el a szállítás terén a tiszta működést.

Az áruházlánc működési igazgatója, Jason Tarry kiemelte, hogy a cég disztribúciós hálózata az egyik legnagyobb az országban és fontos szerepet játszik a vállalat nettó zéró céljainak elérésében, amit a házhozszállításhoz használt elektromos furgonok és a vásárlók számára is elérhető töltőpontok is segítenek.