Alig néhány hónap után lemondott a posztjáról Geoff Morrell, a Disney cég ügyvezető igazgatója, az óriásvállalat kommunikációs vezetője. A hírek szerint ő volt a felelőse annak, hogy a világcég beleálljon a floridai melegpropaganda-ügybe, és élesen kritizálta a helyi kormány törvénymódosítását. Ez azonban durván visszaütött a cégre.
Mint ismert: Florida állam nemrég hozott egy rendelkezést, amely megtiltja, hogy a gyerekeknek szexualitásról tanítsanak az iskolában egészen harmadik osztályos korig. Florida állam ugyanis úgy véli, hogy csakis a szülők joga eldönteni, hogy mikor és milyen módon találkoznak a gyermekeik ezekkel a témákkal.
A Disney kritizálta a törvényt, de ezzel maguk alatt vágták a fát. Előbb ugyanis elbukták a floridai adókedvezményüket, de a befektetők is sorra fordítottak hátat a cégnek.
Már több mint ötven milliárd dollárt bukott a Disney a melegpropaganda-ügy miattA Disney folyamatosan veszít a részvények értékéből. |
A cég kommunikációját az ügyben pedig nem más találta ki, mint Geoff Morrell, aki decemberben kapta meg a pozíciót, így házon belül hamar megtalálták a „felelőst” az óriási arcvesztésért. Maga Morrell közleményében úgy fogalmazott, ez alatt a néhány hónap alatt, amit ügyvezetőként töltött, rájött, hogy nem neki való ez a poszt – írja a CNBC című amerikai lap.
Miután megbeszéltem Bobbal, úgy döntöttem, hogy elhagyom a céget és más lehetőségek után nézek
– fogalmazott meglehetősen diplomatikusan Morrell, aki Bob Chapekre, a Disney vezérigazgatójára utalt.
Morrell posztját Kristina Schake kapta meg, aki mindössze pár hete van a cégnél, mostantól ő vezeti a vállalat kommunikációját és felel közvetlenül Bob Chapeknek.
Morrell egyébként meglehetősen veteránnak számít a kommunikációs szakmában, korábban évekig a BP olajtársaság vezető szóvivője volt, de azelőtt dolgozott a Fehér Háznál és a Pentagonnál is, mint szóvivő.