Egyre erősebb negatív visszhangja van Olaszországban az Európai Parlament (EP) azon döntésének, mely 2035 után már nem engedélyezné az új, belsőégésű motorral szerelt autók és haszongépjárművek forgalomba hozását.

A károsanyag-kibocsátás nélküli járművekre való átállás útján az Európai Unió szerint fontos lépés az EP döntése, azonban az olasz kormány aggódik annak az olasz autóiparra és az azzal összefüggő munkahelyekre gyakorolt hatások miatt.

Nem szabad, hogy az autók jövője kizárólag elektromos legyen, hacsak nem akarunk ajándékot adni Kínának, amely e tekintetben mindenkit megelőz

– mondta Giancarlo Giorgetti ipari miniszter, aki szerint az EP ideológiai döntést hozott a kérdésben, súlyos károkat okozva ezzel az olasz autóiparnak és 70 ezer ember munkhelyét veszélybe sodorva ezzel.

The new Ferrari 458 Speciale A is presented at the 2014 Paris Auto Show on October 2, 2014 in Paris, on the first of the two press days. AFP PHOTO/MIGUEL MEDINA (Photo by MIGUEL MEDINA / AFP)
Fotó: MIGUEL MEDINA / AFP

A zöld átalakításnak mérlegelnie kell az összes ellátási láncra gyakorolt társadalmi és gazdasági hatást, különben a zöld jövő az iparunk halálát jelenti

– közölte a politikus a médiajelentések szerint.

Az egyik befolyásos olasz üzleti szövetség, a Confindustria alelnöke, Giovanni Baroni pedig az Il Messagero lapnak nyilatkozva elmondta, hogy az EP szavazása nem veszi figyelembe a döntés gazdasági és társadalmi hatásait.

A történelemben először fordul elő, hogy egy technológiát törvényben választanak ki anélkül, hogy a piac bármilyen szerepet játszott volna benne. Egyetértünk a környezetvédelmi célok elérésének szükségességével, de egy ilyen fontos átmenetet a megfelelő időzítéssel és módszerekkel kell kezelnünk. Meg kell őrizni autóiparunk központi szerepét

– mondta Baroni. Tavaly Roberto Cingolani, az ökológiai átmenet minisztere nyilatkozta azt a Bloombergnek, hogy szeretnék elérni, ha legalább az olyan presztízsautók, mint a Ferrari vagy a Lamborghini, mentesülhetnének a szabályok alól.