Olaf Scholz német kancellár bejelentette, hogy a kormánya által a nyári hónapokra bevezetett, egységesen havi kilenceurós közlekedési bérlet meghosszabbításáról, esetleg állandóvá tételéről tárgyal a kabinet. A bérlet minden helyi és regionális tömegközlekedési eszközre érvényes, és eredetileg júniusra, júliusra és augusztusra vonatkozott lehetőség.

A hónap végének közeledte riasztóan hat az utazóközönségre, hisz elvileg visszaállna a nehezen áttekinthető és meglehetősen drága jegyek, bérletek rendszere. Miután a kísérlet sikerét jelzi, hogy sokan cserélték az autót tömegközlekedési eszközre, csökkentve a közlekedési dugókat és a légszennyezést, a kormánykoalíció komolyan fontolgatja a rendszer meghosszabbítását, esetleg állandóvá tételét.
Christian Lindner pénzügyminiszter szerint túl nagy teher a költségvetésnek az a 14 milliárd euró, amit így a kormánynak ki kell fizetnie az utasok helyett, de lehet, hogy a kabinet az előnyök és hátrányok összevetése után úgy dönt, hogy megér ennyit a rendszer fenntartása. Persze nem kizárható, hogy egy köztes, ennél drágább, de a korábbinál még mindig lényegesen olcsóbb és áttekinthetőbb változatot dolgoznak ki. A Berlin belsőbb részeire érvényes kedvezmény nélküli bérlet eredetileg 86 euró volt, így bőven van tere köztes megoldásnak.