Nemzetközi gazdaság

Olaszországnál vesztegel egy ukrán gabonaszállítmány

Az olaszországi Ravenna partjainál vesztegel egy 15 ezer tonna ukrán gabonát szállító hajó. A viharos időjárás miatt nem tud kikötni. A hajót Ukrajna elhagyása után Törökországban ellenőrizték, onnan indulhatott tovább Olaszországba. Egy következő hajót augusztus 16-ra várnak.

A viharos idő nehezíti meg az ukrajnai Odesszából 15 ezer tonna kukoricával érkezett teherhajó kikötését, amely 

a nyílt tengeren várakozik, és a délutáni órákban köthet ki Ravennában 

– közölte az olasz vámhivatal pénteken.

A máltai felségjelzésű hajó augusztus 5-én az ukrajnai Csornomorszk kikötőjéből indult el.

A rakományt Törökországban ellenőrizték, majd onnan az Adriai-tenger felé vette útját. 

ISTANBUL, TURKIYE - AUGUST 05: An aerial view of Barbados flagged "Fulmar S" named empty grain ship as Representatives of Russia, Ukraine, Turkiye and the United Nations (UN) of the Joint Coordination Center (JCC) conduct inspection on vessel in Istanbul, Turkiye on August 05, 2022. The UN, Russia, and Ukraine signed a deal on July 22 to reopen three Ukrainian ports -- Odessa, Chernomorsk, and Yuzhny -- for grain that has been stuck for months because of the ongoing Russia-Ukraine war, which is now in its sixth month. Lokman Akkaya / Anadolu Agency (Photo by Lokman Akkaya / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Fotó: Lokman Akkaya / Anadolu Agency via AFP

A hajónak eredetileg péntek délelőtt kellett volna kikötnie. A rakományt a ravennai kikötőben a város polgármestere, Michele di Pascale, valamint Jaroszlav Melnyik, Ukrajna olaszországi nagykövete fogadja.

A kikötéskor a rakományból a vámhatóság szakértői mintát vesznek.

A következő Ukrajnából érkező hajót 11 ezer tonna szójával a fedélzetén augusztus 16-ra várják.

Augusztus 5-én az első négy, a többi között gabonával megrakott hajó hagyta el az ukrajnai Odessza és Csornomorszk kikötőjét. A Kínába, Törökországba és Olaszországba tartó hajók összesen csaknem 170 ezer tonna gabonával és napraforgóolajjal indultak útnak. A július 22-én Isztambulban Oroszország és Ukrajna által, az ENSZ és Törökország közvetítésével aláírt megállapodások értelmében biztonságos folyosókat hoztak létre, hogy lehetővé tegyék a kereskedelmi hajók közlekedését a Fekete-tengeren.

Augusztus 7-én a dél-olaszországi Monopoli kikötőjébe érkezett meg az első hajó, fedélzetén hatezer tonna napraforgóolajjal.

Már egymillióan váltak földönfutóvá a negyven éve nem látott mértékű aszály miatt

Az Afrikában tapasztalható éhezés egyre súlyosabbá válik, amit az orosz–ukrán háború hatásai csak tovább fokoznak.

 

ravenna éhezés háború gabona élelmiszer Ukrajna Olaszország kukorica válság
Kapcsolódó cikkek