A Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg csütörtökön jelentette be, hogy a vállalat megkezdi az NFT-támogatás nemzetközi kiterjesztését az Instagramon – írja a TechCrunch. A bővítéssel összesen több mint száz afrikai, ázsiai, csendes-óceáni, közel-keleti ország és amerikai állam felhasználóinak lesz lehetősége NFT-k megosztására a platformon. Korábban ez az opció csak az Egyesült Államokban volt elérhető egyes kiválasztott alkotóknak.

Magnifying glass in front of ipad screen with Beeple digital art EVERYDAYS: THE FIRST 5000 DAYS. Collage art signed with NFT non fungible token. Concept. Stafford, United Kingdom, March 28, 2021.
Fotó: Shutterstock

Az Instagram NFT-funkciója lehetővé teszi a felhasználóknak egy digitális pénztárca csatlakoztatását. Ez egyébként nemcsak lehetőség, de a digitálisan gyűjthető tárgyak posztolásának az előfeltétele is. Az alkalmazás a Rainbow, a MetaMask, a Trust Wallet, a Coinbase Wallet és a Dapper Wallet tárcákat támogatja, a támogatott blokkláncok közé pedig az Ethereum, a Polygon és a Flow tartozik. A közösségi platform azt is közölte, hogy a digitális gyűjtemények Instagramon való közzététele díjmentes.

Év elején Zuckerberg azt nyilatkozta, a Meta kiterjesztett valóság, vagyis háromdimenziós NFT-ken fog dolgozni.

Csütörtökön a vállalat elárulta, elkezdik lehetővé tenni azt is, hogy a felhasználók kiterjesztett valóság matricaként jeleníthessék és oszthassák meg digitális gyűjteményeiket az Instagram Storiesban.

A Meta szerint az újítások tükrözik törekvéseiket, hogy az NFT-ken keresztül bővítsék a Web3 technológiához való hozzáférést, és támogassák azokat az alkotókat, akik pénzzé szeretnék tenni munkájukat, és közösséget szeretnének építeni rajongóikkal és gyűjtőikkel.

Miért tartja lázban a világot az NFT?

Világszerte őrült vagyonokat fizetnek érte, de csak kevesen vannak tisztában vele, hogy pontosan mik is azok a non-fungible tokenek.

Az Instagramon való terjeszkedésre azután került sor, hogy a Meta elkezdte tesztelni az NFT-ket kiválasztott alkotókkal a Facebookon. Akkor a vállalat azt mondta, egyelőre nem kínálja fel a digitális gyűjtemények posztjainak hirdetésekké alakításának lehetőségét.