Az Apple-ügyekben általában megbízható információkkal rendelkező elemző, Ming-Chi Kuo szerint az iPhone 14 és 14 Plus előrendelési adatai arra utalnak, hogy a vállalat piacszegmentációs stratégiája kudarcot vallott – írja a Business Insider.

New Apple IPhone 14 Illustrations
Fotó: STR

Az Apple szeptember elején jelentette be az új iPhone 14 termékcsaládot, amelyhez idehaza meglehetősen borsos áron lehet majd hozzájutni. A készülékek szeptember 9. óta előrendelhetők, az iPhone 14, iPhone 14 Pro és iPhone 14 Pro Max szeptember 16-án kerül a boltok polcaira. Az iPhone 14 Plus valamivel később, október 7-én lesz elérhető.

Bevállalják: csúcscsipeket kapnak a drágább iPhone-ok

Az Apple a tajvani TSMC legfejlettebb, három nanométeres csipjeit fogja használni jövőre, elsőként az iparban. Az almás vállalat új stratégiája, hogy csak a drágább verziókban alkalmazzák az újabb félvezetőket.

Az Apple eddig nem közölt előrendelési számokat a készülékekkel kapcsolatban. Kuo azonban, aki a TF International Securities elemzője, és arról ismert, hogy az Apple jövőbeli fejlesztéseiről elég pontos információkkal rendelkezik, megnézte a vállalat új iPhone-családjának korai mutatóit, hogy érzékeltesse, hogyan változik a kereslet.

Az Apple úgy döntött, hogy az alapmodell iPhone-t standard és nagyobb (Plus) változatban is kínálják – ez stratégiaváltás az iPhone 13-as alapmodellekhez képest, amelyek standard és mini készülékméretekben voltak kaphatók.

Kuo az adatokat elemezve azt mondta, az iPhone 14 Pro Max és Pro jó, illetve semleges eredményeket mutat. A két standard modell – az iPhone 14 és 14 Plus – előrendelései azonban rosszul alakulnak.

Ennek az új terméknek az előrendelési eredményei jóval gyengébbek a vártnál, ami azt jelenti, hogy az Apple piacszegmentációs stratégiája az alapmodellek esetében idén megbukik

– jósolta Kuo, aki szerint mind az iPhone 14, mind az iPhone 14 Plus készletei elérhetők lesznek a kiskereskedelmi üzletekben a megjelenéskor, ez pedig a gyenge keresletet tükrözi. Ha nem javul az érdeklődés a termékek iránt, akkor az Apple novembertől kezdve valószínűleg csökkenteni fogja mindkét telefon várható kiszállítási idejét Kuo szerint. Ha így tesz, az megdobhatja a vállalat bevételnövekedését – vélekedett az elemző.