A kiszolgáló személyzet hiánya miatt 18 százalékkal csökkenti napi utasforgalmát az amszterdami Schiphol repülőtér, az intézkedés legalább október 31-ig hatályban marad – közölték pénteken.

Fotó: ANP via AFP

Európa egyik legforgalmasabb repülőterén, főként a biztonsági személyzet csekély létszáma miatt, folyamatosan hosszú sorok kígyóznak, az is többször előfordult, hogy az utasok lekésték a járatukat.

„Ez a döntés rossz hír az utasok és a légitársaságok számára” – közölte Hanne Buis, a Royal Schiphol Group operatív igazgatója. 

A csökkentésre azonban szükség van, mert garantálni akarjuk utasaink és alkalmazottaink biztonságát

– tette hozzá.

Az egyik központját Amszterdamban fenntartó francia-holland Air France-KLM légitársaság is csalódást keltőnek nevezte a Schiphol döntését.

Az üzemeltető vállalat közölte, hogy a döntés nyomán szeptember hátralévő részében napi 54 500-ra, októberben pedig 57 000-re csökken a repülőtéren áthaladó utasok átlagos száma.

Miután a válság leküzdésére hozott eddigi intézkedések elégtelennek bizonyultak, csütörtökön a repülőtér vezérigazgatója, Dick Benschop beadta lemondását.

A vezérigazgató lemondása kapcsán elmondta, reméli, hogy ezzel megadja az újrakezdés esélyét az amszterdami repülőtérnek.

„Mindent megtettem, ami tőlem telik, de nem értünk el sokat. Remélem, hogy hamarosan jobb lesz. Nem szeretném, ha a rám irányuló figyelem a megoldás akadályává válna” – írta.

A Schiphol repülőtéren április óta többször is fennakadások voltak, aminek következtében –­ csakúgy, mint a londoni Heathrow-n – rendszeresen töröltek járatokat.

 

Megduplázódott a Heathrow utasforgalma, azonban továbbra is érvényben vannak a korlátozások

A múlt hónapban több mint hatmillióan fordultak meg a legnagyobb forgalmú brit repülőtér termináljain.