A szeptember 4-ével zárult tizenkét hét forgalmi adatai szerint az Aldi feljött a negyedik helyre, így a német diszkontláncot már csak a Tesco, Sainsbury’s, Asda hármas előzi meg.
A 9,3 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Aldi előtt 14,1 százalékkal áll az Asda. Igaz, a rés kettejük között egyre szűkül, hiszen amíg
az Aldi éves összevetésben 18,7 százalékkal tudta növelni a forgalmát,
addig az Asda bevétele csak 2,2 százalékkal bővült, és a dinamika közötti különbség tartósnak látszik az előző évek forgalmi adatai alapján.
A második helyen álló Sainsbury’s csillaga sem ragyog fényesen, a lánc piaci részesedése 15-ről 14,6 százalékosra csökkent még úgy is, hogy közben eladásait csekély, 1,5 százalékos mértékben növelni tudta
A piacvezető Tesco súlya is fél százalékponttal, 26,9 százalékra esett vissza,
noha nála 1,9 százalékos éves forgalombővülést mért a Kantar piackutató.
Már a hatodik helyet foglalja el a sorban a másik nagy német diszkontlánc, a Lidl is, amely még az Aldinál is nagyobb, 20,9 százalékos növekedési dinamikát mutatott fel, piaci részesedését 6,1-ről 7,1 százalékosra felnyomva.
A vizsgált időszakban csak a szövevényes és egyelőre rendezetlen tulajdonosváltás előtt-alatt álló Morrisons és a Waitrose forgalma csökkent, az előbbié 4,1, az utóbbié 4,7 százalékkal. A Morrisons a negyedik helyét a Safeway 2004-es felvásárlásának köszönhette. Októbertől névleg a Clayton, Dubilier & Rice (CD&R) amerikai magántőke-társaság a tulajdonosa, de a vételár megfinanszírozásával még akadnak problémák.
A Morrisonsnál nincsenek letörve a lecsúszásuk kapcsán, szóvivőjük szerint a vásárlóikat nem a piaci statisztikák érdeklik, hanem az ár, a minőség, a hazai termékek magas aránya és a szolgáltatás színvonala. Hozzátette, hogy a forgalombővüléshez üzletnyitások is kellenek, a Morrisons azonban az utóbbi időszakban nem erre fókuszált.
Az Aldi és a Lidl együtt 16,4 százalékos piaci részesedése agresszív árpolitikájuknak és dinamikus terjeszkedésüknek köszönhetően tovább nő a brit kiskereskedelmi piacon.
ami vásárlók millióit tereli a riválisokhoz képest mindig alacsonyabb árszínvonalon dolgozó német diszkontláncokhoz.
Augusztusban a bolti infláció 12,4 százalékos volt, tehát a 9,9 százalékos fogyasztói árindexnél is magasabb, ami azt jelzi, hogy a diszkontoknak még jó ideig lesz keresnivalójuk a brit piacon.
A 12,4 százalékos pénzromlási ütem egyben történelmi rekord, egy átlagos háztartás élelmiszerszámlája évi 571 fonttal (265 ezer forint) növekszik. A bolti termékkörből leginkább a tej (31 százalék), a vaj (25 százalék) és a kutyatáp (29 százalék) drágult.
A Big Four csillaga leáldozott, a Tesco, Sainsbury’s, Asda és Morrisons alkotta kvartett együttes piaci részesedése 2010-ben még meghaladta a 75 százalékot, szemben a mai 64,7 százalékkal
– emlékezett vissza a német diszkontok térhódítása előtti időkre Fraser McKevitt, a Kantar kutatója, aki a siker egy másik mozgatórúgóját is felfedte, nevezetesen a sajátmárkás termékek divatját. Ezek forgalma a vizsgált időszakban harmadával nőtt éves összehasonlításban.