Egyelőre nem rohamozták meg a boltokat az amerikaiak fekete pénteken, a fantasztikus ajánlatok dacára – írja a Reuters.
Talán az esős idő, talán az általános inflációs környezet teszi, de Észak-Karolinától New Yorkon át New Jerseyig sehol sem alakultak ki sorok a pultok előtt, bár az eladók még reménykednek a forgalom élénkülésében.
Az Egyesült Államok Nemzeti Kereskedelmi Szövetségének becslései szerint az idén 166,3 millió ember tervezte, hogy részt vesz a hálaadás napjától a kiberhétfőig tartó vásárlási akciókban, ez majdnem nyolcmillióval több, mint tavaly.
Akik azonban mégis eljutottak a bevásárlóközpontokba, meglepődtek a kínálaton.
Rengeteg olyan ajánlat van, amit nem hirdettek meg. Néhány üzletben 50 százalékos kedvezményt kaptam mindenből, amit vettem
– mondta a 45 éves Christine Chavez a New Jersey állambeli Monmouth megyéből.
A kiskereskedők mind online, mind az üzletekben tetemes árengedményeket kínálnak, ami a negyedik negyedév végére nagyokat csíphet le a haszonkulcsukból.
A Salesforce adatai szerint hálaadás napján az Egyesült Államokban az átlagos online árengedmények mértéke 29 százalék volt, 6 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál, és hozzájárult ahhoz, hogy az eladások 3 százalékkal, 7,1 milliárd dollárra emelkedtek.
Az S&P Global Market Intelligence csaknem 1700 amerikai fogyasztó körében végzett felmérése szerint a megkérdezettek 26 százaléka kevesebbet akar költeni az idei ünnepi szezonban, 66 százalékuk pedig szinten tartaná a vásárlásait.
Mindössze 7 százalék mondta azt, hogy többet fog költeni.
Az Amazonnál nagy sztrájkot hozott a Black FridayElőször kell nemzetközi sztrájkkal szembenéznie a cégnek. |