Sokaknak a korábbiaknál is stresszesebben telhetett az ünnepi időszak
Az Ipsos arra volt kíváncsi, hogy az infláció világszerte milyen hatással volt a fogyasztók karácsonyi vásárlására. Mint kiderült, a legtöbben szoronganak az árak emelkedése miatt, 85 százalék válaszolta, hogy az áremelkedés növeli a stresszérzetét. A kutatás szerint a magas infláció a karácsonyi vásárlás világszerte feszültebbé teszi az emberek többségét. A fogyasztók 90 százaléka érez stresszt az emelkedő árak miatt, 55 százalékuk pedig jobban aggódik, mint tavaly ilyenkor.

Fotó: Ivamura Juki /AFP
A karácsonyi stressz leginkább a románokat érinti, 74 százalékuk mondta, hogy a tavalyinál is jobban aggódik a magas árak miatt. A legkevésbé a brazilok szoronganak, közülük csupán 28 százalék válaszolta, hogy az áremelkedés növelte a stresszérzetét
– derül ki a 12 országban tízezer megkérdezett részvételével november 10-én végzett kutatásból.
Világszerte átlagban a megkérdezettek fele gondolja úgy, hogy a növekvő árak jelentősen befolyásolják a karácsonyi vásárlását, 40 százalékuk szerint pedig az az ünneplésére is hatással lesz – foglalta össze a World Economic Forum portálja.


