Tavaly az utolsó negyedében 55 ezerrel 16,24 millióra nőtt a streamingszolgáltatókra előfizető brit háztartások száma. A növekedést az Amazon Prime Video, az Apple TV+ és a Paramount+ pörgette, nem pedig a Netflix – derül ki a Kantar piackutató elemzéséből.

Benon, France - January 21, 2018: Woman Holding a TV remote control and play Dardevil, a Marvel film that is an original creation of Netflix industry.
Fotó: Shutterstock

A vállalat szerint a brit háztartások 56 százaléka rendelkezik legalább egy streaming-előfizetéssel.

Az év végi élénkülés egy olyan 12 hónapos időszakot követett, amikor egymillió háztartás iratkozott le a platformokról, mivel a fogyasztók inkább az alapvető szükségletekre, például az élelmiszerekre és az energiára költötték a pénzüket. A Kantar azonban megjegyezi, hogy a csökkenő trend nem fordul meg idén, csupán az ünnepi szezon miatt volt egy átmeneti gyorsulás. A vállalat szerint az idei első negyedévben a fogyasztók 12 százaléka fog lemondani egy vagy több szolgáltatást.

Az is kiderült, hogy az év végén a Wednesday, A korona, A Fehér Lótusz és az Andor voltak a legnépszerűbb sorozatok, valamint a briteknél különösen sokan nézték a Harry és Meghan című dokumentumfilmet. A feliratkozók egyébként az AppleTV+ kínálatával a legelégedettebbek. A Kantar a gazdasági nehézségekkel magyarázza a streaming visszaesését, a szigetországban a megélhetési költségek emelkedése és a magas miatt folyamatosak a sztrájkok.

Az előrejelzések szerint a brit 1,2 százalékkal csökkenhet idén, messze elmarad a tizenegy legnagyobb ipari ország teljesítményétől. A növekedés jövőre is csak 0,9 százalék lesz. Összehasonlításképpen: a hadban álló és szankicókkal sújtott Oroszorságban idén 1,3 százalékos visszaesés várható, viszont jövőre az orosz gazdaság 1,8 százalékkal bővülhet, vagyis kétszer nagyobb mértékben a britnél. Ugyanakkor a brit kiskereskedelmi vállalatok a vártnál nagyobb forgalomról és több bevételről adtak hírt az év végén, miközben a légitársaságok arról számoltak be, hogy a nyárra megnőtt a foglalások száma.

Lezárult egy korszak a Netflixnél, rászállnak a jelszóval trükközőkre

A Netflix a hirdetéses csomagok sikeres bevezetéséről és előfizetői táborának a vártnál is jóval nagyobb bővüléséről számolt be, miközben a cég a streamszolgáltatását illegálisan használókat is válaszút elé állítja: vagy fizetnek, vagy nézhetik a hangyafocit a képernyőn. A Netflix tavaly novemberben tizenkét országban bevezetett egy olcsóbb, reklámokkal támogatott előfizetési lehetőséget.