Új akkumulátorgyárat létesítene a Tata Motors Európában. Két ország esélyes, a Tata Motors most a brit kormány támogatásai ajánlatára vár, utána hoz döntést, ha nem elégedettek, akkor Spanyolország felé veszik az irányt.

INDIA-AUTO-TATA
A Tata Motors csak óriási kormányzati támogatásért cserébe építené fel az akkumulátorgyárát Nagy-Britanniában.
Fotó: Getty Images

Ahhoz, hogy Délnyugat-Angliát válassza helyszínnek, a cég 500 millió fontnál, azaz 215 milliárd forintnál is nagyobb támogatás kér a brit kormánytól. A társaság néhány héten belül döntést vár Londontól.

Az indiai cégcsoport nagy-britanniai érdekeltsége a brit autóipar legnagyobb munkaadója, a Jaguar Land Rover, a társaság a Financial Times szerint vizsgálja az együttműködés lehetőségét a kínai Envision akkumulátorgyártó céggel. 

Ha létrejön a kapcsolat, a kínai vállalat építené fel és működtetné a gyárat a délnyugat-angliai Somerset megyében. Az üzemben a JLR új elektromos autótípusaihoz gyártanának akkumulátorokat.

Az üzleti lap forrásai szerint a Jaguar Land Rover tulajdonosa a kormányzati tárgyalások kezdete óta jócskán megemelte az angliai gyártási helyszín kiválasztásához kért támogatás összegét.

Iparági szakértők szerint a brit kormány nehéz helyzetben van, mivel ha a Tata Motors nem az angliai helyszínt választja, az csapást mérne a teljes brit autóiparra.

A lap szerint a brit kormány 850 millió fontot különített el akkumulátorgyárak nagy-britanniai létesítésének támogatására, és 100 milliót juttatott a Nissan autógyár angliai üzemének elektromos járművek fejlesztését célzó beruházásokra – szemlézte az FT cikkét az MTI.

Nagy-Britanniának nincs könnyű dolga, amikor akkumulátorgyárakat próbál meggyőzni arról, hogy brit gyártási helyszíneket válasszanak, különös tekintettel arra, hogy a brit autóipar a legfrissebb adatok alapján az 1950-es évek óta nem gyártott olyan kevés járművet egy év alatt, mint tavaly – áll a Financial Times szerdai cikkében.

Legutóbb 1956-ban készült a tavalyinál kevesebb autó a briteknél


Hatvanöt éve nem mért mélypontra süllyedt tavaly a brit autóipar termelése, elsősorban a koronavírus-járványhoz közvetlenül kötődő fogyasztási és beszállítói okok miatt.