Az olasz luxus sportkocsigyártó részvényei idén 34 százalékot emelkedtek, amivel a legjobban teljesítő vállalattá vált az európai autógyártók között. A cég piaci értéke 49,2 milliárd euróra növekedett, megelőzve a Stellantis 47,1 milliárd eurós eredményét. A Ferrari ezzel bekerült a milánói három legnagyobb vállalata közé.

"Auto e Moto D'Epoca 2022", The Biggest Vintage Car Market In Europe
Fotó: NurPhoto via AFP

A Ferrari az erős luxus sportautók iránti nagy kereslet miatt még az áremelések ellenére is jól tartotta magát. Ez szöges ellentétben áll azon gyártók árképzési trendjével, amik az átlagos vásárlók pénztárcájához készítik a termékeiket – és többé-kevésbé igazítják áraikat is. A gazdasági lassulás miatt a tömegautó-gyártók ugyanis csökkentik a járműveik árát.

A Ferrari árfolyama 2023-tól
 

A Stellantis 14 autómárkája közt van a Fiat, az Alfa Romeo, a Citroen, az Opel és a Chrysler, amelyek tavaly együttesen 5,78 millió járművet értékesítettek, míg a Ferrari 13 ezer darabot.

Míg a Ferrari árfolyama a 2015-ös tőzsdei bevezetése óta az ötszörösére emelkedett, ugyanebben az időszakban az európai autóipari részvények hozama az osztalékokkal együtt körülbelül 50 százalék volt.

Az olasz vállalat piaci értéke mintegy 10 milliárd dollárról indult nyolc éve, amikor New Yorkban tőzsdére vitték.

A luxustermékeket gyártó vállalatok, kezdve az LVMH-val, egyre több befektetőt győznek meg arról, hogy válságban is érdemes kitartani mellettük. 

Az RBC Capital brókercég kedden 321 euróra emelte a Ferrari árfolyamcélját és megjegyezte, hogy az autógyártó tarolt az első negyedéves eredményeivel. A vállalat egyébként messze a legdrágább autóipari Európában, majdnem egy szintre került az amerikai Teslaval – írta meg a Bloomberg.

Leszorította a Teslát a csúcsról a Ferrari

A Ferrari a legjobban pozicionált autógyártó a jelenlegi makrogazdasági és geopolitikai szempontból rendkívül bizonytalan időszakban a Morgan Stanley szerint.