A francia LVMH részvénypiaci kapitalizációja meghaladta az 500 milliárd dollárt, és ezzel az első európai vállalat lett, amely elérte ezt a mérföldkövet – írta a CNBC.

Zurich,,Switerland,-,June,21,,2015:,The,Monogram,For,Louis
ZURICH, SWITERLAND - June 21, 2015: The monogram for Louis Vuitton Malletier, commonly known as Louis Vuitton, or shortened to LV, a fashion house and luxury retail company outside a boutique store.
Fotó: Shutterstock

A Louis Vuitton, a Moet & Chandon és a Hennessy márkák, valamint olyan üzlethálózatok tulajdonosa, mint a Givenchy, a Bulgari és a Sephora, a hónap elején 17 százalékos forgalomnövekedésről számolt be az első negyedévben, ami több mint kétszerese az elemzői várakozásoknak.

Az eredmények után részvényei rekordmagasra emelkedtek, és hétfőn újabb csúcsot értek el.

A luxuscikkóriás a 2022-es évre 79,2 milliárd eurós árbevételt jelentett, 21,1 milliárdos nyereséggel – ezzel már a második egymást követő évben értek el rekord eredményeket.

Az LVMH árfolyama 1 éves
 

Ezt a történelmi eredményt kevesebb mint két héttel azután érték el, hogy az LVMH az első negyedévi eladások ugrásszerű növekedésének köszönhetően bekerült a világ tíz legértékesebb vállalata közé. Ezt a sikert elsősorban a kínai piacnak köszönhette, amely az újranyitás után az egész luxuspiacon növekedési hullámot indított el.

Az LVMH és francia luxusipari riválisai azt jelentik az európai tőzsdének, mint a big tech az Egyesült Államoknak: olyan domináns vállalatok, amelyeknek a növekedése a gazdaság gyengülése és a piac hullámzása mellett is kitart.

A luxusrészvények megtestesítik azt, amit a részvénypiac jelenleg a legjobban tud nyújtani: a kínai fogyasztásnak való kitettséget, amely továbbra is meglepő módon emelkedik, és az árképzési erejüknek köszönhetően robusztus árréseket. A luxus ebből a szempontból még erősebb is, mint a technológiai szektor, amelynek a vállalatai az utóbbi időben gyengülni kezdtek

– mondta Lilia Peytavin, a Goldman Sachs európai portfólióstratégája Párizsban.

Az LVMH termékei – köztük a Louis Vuitton táskák, a Moet & Chandon pezsgő és a Christian Dior ruhák – iránti kereslet még akkor is kitartott, amikor az és a kamatok emelkedése azzal fenyegetett, hogy recesszióba taszítja a világot.