Éves szinten 11 százalékkal, 67,6 millióra csökkent az okostelefon-kiszállítások mennyisége Kínában az idei első negyedévben, ami tízéves mélypont – derül ki a Canalys szingapúri piackutató cég jelentéséből.
A piackutató elemzője, Lucas Zhong szerint a gazdasági aktivitás helyreállt ugyan a koronavírus-járvány elleni védekezésként elrendelt lezárások után, ám az okostelefonok iránti kereslet nem lendült fel ezzel párhuzamosan.
A mostani visszaesés immár az ötödik negyedévben jelez két számjegyű csökkenést az eladásokban.
A legnagyobb piaci részesedéssel az Apple rendelkezik az országban, 20 százalékot hasított ki a tortából az egy évvel korábbi 18 százalék után, miután az iPhone-ok forgalma csak 3 százalékot mérséklődött, és 13,3 millió darabot tett ki.
A második helyet a kínai OPPO foglalja el 19 százalékos piaci részesedéssel a tavalyi 18 százalékot követően, míg a kiszállított készülékek száma 10 százalékkal, 12,6 millióra zsugorodott.
A képzeletbeli dobogóra harmadikként az ugyancsak kínai Vivo állhatott fel, amelynek részesedése a tavalyi első negyedévet jellemző 16 százalékról 17 százalékra emelkedett, miközben a kiszállított készülékek száma 7 százalékkal, 11,3 millióra mérséklődött.
A negyedik a Honor, amelynek a piaci részesedése 20 százalékról 14 százalékra csökkent, míg az ötödik az ugyancsak kínai Xiaomi 13 százalékos piaci részesedéssel az egy évvel korábbi 14 százalék után.