BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Teret veszít a General Motors Kínában, felpörgetné az eladásait

Csökkennek a General Motors kínai eladásai. Az esés mértékét jellemzi, hogy az autógyártó vezérigazgatója személyesen tárgyalt új beruházásokról és kutatás-fejlesztésről Sanghaj pártvezetőjével. A cég az új elektromos autók értékesítésére koncentrál.

A Covid–19 felbukkanása óta először látogatott Kínába Mary Barra, a General Motors (GM) vezérigazgatója. Az útjának az volt a célja, hogy erősítse a vállalat jelenlétét Ázsiában, ahol egyre inkább kiszorul az elektromosautó-gyártók, a Tesla és a BYD mellől.

Shanghai,,China-april,25,,2021:,The,19th,Shanghai,International,Automobile,Industry
A Hongguang MiniEV, amely tavaly a General Motors legkelendőbb autómodellje volt Kínában.
Fotó: Shutterstock

Barra szerdán találkozott Sanghaj vezetőjével, Csen Csi-ninggel, akivel a GM új beruházásiról és kutatás-fejlesztéseiről tárgyalt – derült ki az önkormányzat közleményéből, amelyet a Bloomberg szemlézett. A város pártvezetője elmondta, hogy az autóipar a pénzügyi központ egyik alappillére, így örömmel látják a fejlesztéseket. Barra pedig biztosította a vezetőt, hogy Kína továbbra is a GM meghatározó piaca, és izgatottan várja a helyi partnerekkel a további együttműködést. A vezérigazgató várakozása érthető, miután

a GM eladásai csökkentek az elmúlt években: 2019-ben 3,1 millió járművet értékesítettek Kínában, addig tavaly már csak 2,3 milliót.

A detroiti cég a helyi autógyártókkal vegyesvállalatokat működtet, köztük a SAIC Motort és a Wuling Motorst, amelyek a Kínában tavalyi legkelendőbb modellt, a Hongguang MiniEV-t kifejlesztették. Az elektromos mikroautó értékesítései azonban csökkentek. Ez nem meglepő, tekintve, hogy a BYD Seagull hihetetlen olcsó, és a gyártó még az elektromos autók terén úttörő Teslát is lekörözte tavasszal.

A felzárkózás érdekében a GM felgyorsítja az új elektromos autók bevezetését Amerikában és Kínában egyaránt. A vállalat a távol-keleti országban idén négy elektromos modellt dob piacra a Buick, Cadillac és Chevrolet márkákból. Ilyen lesz az Electra E5 is.

Van azonban olyan cég is, (a Ford) amely feladta a harcot Kínában az elektromos autók piacán - úgy látja, nem tud lépést tartani a helyi autógyártókkal.

A Tesla kínai riválisa szerint csak néhány gyártó éli túl az e-autó-csatát

Az Xpeng alelnöke szerint a kínai autógyártóknak külföldön is terjeszkedniük kell, ha szeretnének a következő években életben maradni, mivel az autóipar kevesebb mint 10 vállalatra fog zsugorodni.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.