Hiába amerikai a leghíresebb elektromos autókat gyártó cég, és hiába az ezen modellek vásárlására adott kedvezmények, az Egyesült Államokban lelassulhat az eladások növekedése számos elemző szerint.
Tavaly az amerikai autópiac közel 6 százalékát tették ki az elektromos modellek, ami jóval alacsonyabb a kínai vagy az európai értékeknél. Idén júniusban már közel 9 százalékot hasítottak ki a piacról, ám a kezdeti vásárlók fogytával egyre kevesebben döntenek az elektromos járművek mellett. Ennek ellenére idén a Tesla 2 millió járművet kíván gyártani – igaz, ez globális, nem amerikai cél –, míg a Ford 600 ezer, a GM pedig 150 ezer villanyautót dobna piacra.
Iparági szakértők szerint az eladások elérhetnek egy fennsíkra, vagyis
az árammal hajtott gépkocsik részesedése könnyen stagnálásra válthat az elmúlt évek növekedését követően.
A kezdeti lelkes vásárlók után ugyanis most jön a neheze, az átlagos vásárlók meggyőzése, miközben a verseny is egyre erősebb a szegmensben. Ennek nehézségét jelzi, hogy a kereskedőknél egyre több elektromos autó gyűlik fel gazdájára várva, kétszer annyi, mint amennyi a benzines változatokból – írja az Insider.
Szintén a problémákat jelzi, hogy azok az államok – Kalifornia, Oregon vagy Washington –, ahol a legnagyobb arányban vették ezeket a járműveket, képesek a leglassabb növekedést felmutatni. Karl Brauer, az iSeeCars elemzője szerint ugyanis a piac 7 és 10 százaléka között egyfajta természetes ellenállás tapasztalható. Ugyanakkor érdemes azt is megjegyezni, hogy az Egyesült Államokban rendkívül olcsó a benzin, például Európához képest, miközben a távolságok jellemzően nagyobbak, így a hatótávolság több esetben okozhat problémát.