Nemzetközi gazdaság

Bebizonyosodott: importalkatrészek nélkül is képesek repülni az oroszok

Számos orosz légitársaság a már forgalomból kivont repülőkből pótolja a szükséges alkatrészeket.

Sikeres volt az orosz SJ100-as repülőgép próbaútja, amelyhez már nem használtak importált alkatrészeket a nemzetközi embargó miatt – közölte kedden Gyenyisz Manturov orosz ipari miniszter hivatala.

Astana,,Kazakhstan,-,05,02,2012:,A,Sukhoi,Superjet,100
Fotó: Shutterstock

A légi közlekedés olyan ágazat, amelyet a legjobban sújtott az Ukrajna ellen indított háborúja miatt az Oroszországgal szembeni embargó. A minisztérium közlése szerint a repülő mintegy 40 rendszerét és alkatrészét cserélték ki orosz gyártmányra. A Komszomolszk na Amuréban működő PJSC Jakovlev által gyártott SJ100-as gép csaknem egyórás próbaútján elérte a 3000 méteres magasságot és az óránként 343 kilométeres sebességet.

A tesztrepülés sikeres volt, mivel a gép minden rendszere működött, stabil és irányítható volt a levegőben

– emelték ki a közleményben. 

Az SJ100-ast, a Szuhoj Superjet SSJ100 egyszerűbb változatát 2010 óta gyártották sok külföldi alkatrész felhasználásával. Az ukrajnai háború kitörése után azonban az Egyesült Államok és az is betiltotta az alkatrészek szállítását, valamint a Boeing és az Airbus repülőgépek exportját is Oroszországba.

Számos orosz légitársaság ezért a már forgalomból kivont repülőkből pótolja a szükséges alkatrészeket. A szankciókat azonban sajtóértesülések szerint több nagy orosz légitársaság ki tudja játszani. A független Vjorsztka portál értesülése szerint az Aeroflot, az S7, a Pobjeda és a Rosszija légitársaság összesen mintegy 100 millió euró értékben importált alkatrészeket.

Szankciós hatékonyság: több millió dollár értékű Boeing- és Airbus-alkatrész jutott ki Oroszországba

Tavaly sikeresen játszották ki a repülőgép alkatrészekre vonatkozó korlátozásokat az orosz légitársaságok.

 

repülőgép SJ100 import tesztrepülés
Kapcsolódó cikkek