Az Ingka csoport 41,7 milliárdos eurós IKEA kiskereskedelmi forgalomról adott hírt az augusztus végével zárult pénzügyi évre vonatkozóan. Ez 5,7 százalékos növekedést jelent a tavalyihoz képest, amikor 39,5 milliárd euró volt a bevétel – közölte a csoport csütörtökön.
Az Inter IKEA Systems az IKEA koncepciótulajdonosa és az IKEA franchise-átadója. A csoport csütörtökön bejelentette, hogy az IKEA kiskereskedelmi forgalma mind a 12 franchise-csoportot magában foglalva elérte a 47,6 milliárd eurót. Az Ingka csoport részesedése a teljes forgalomból 90 százalék.
Az áruházak látogatottsága 7 százalékkal nőtt, az online részesedés 26 százalékra bővült,
ami utóbbi 1 százalékos javulást jelent a 2022-es pénzügyi évhez képest.
A bútorcég jó pénzügyi évet zárt Magyarországon
David McCabe, az IKEA Csehország, Magyarország és Szlovákia ügyvezető igazgatója sikeresnek nevezte az elmúlt pénzügyi évet, a 2023-asban pedig még jobb eredményeket vár a magyar piacon. Az igazgató kiemelte, hogy mind a három magyarországi áruházban bevezették a Szkenneld és Vedd szolgáltatást, a digitális szolgáltatások pedig az online értékesítés éves szinten mintegy 2 százalékpontos növekedését mutatja. „A növekvő területek közé tartozik mindenekelőtt az otthoni tárolás, valamint fellendülést látunk az élelmiszerek, a hálószoba és a lakberendezési kiegészítők terén is” – összegezte az elmúlt pénzügyi évet.
A nehéz magyarországi makrogazdasági körülményekre tekintettel örömmel osztom meg a jó hírt, hogy október óta mintegy 600 termék árát csökkentettük, átlagosan 15 százalékkal
– tette hozzá McCabe.
Az IKEA újításokkal segíti a vásárlókat
Az Ingka csoport világszerte 60 helyszínen nyitott új áruházakat, egyebek mellett Koppenhágában, Madridban, Rómában és San Franciscóban, valamint Tervezőstúdiókat többek között Ausztráliában, Szerbiában és Magyarországon Debrecenben és Pécsen. Mindemellett a vállalat felgyorsítja a beruházásokat a legnagyobb piacai közül az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Spanyolországban. Ezekben az országokban több mint 4,5 milliárd eurót fektet a vásárlói élmény és a házhoz szállítási szolgáltatások javításába.
A vállalat új funkciókat vezet be az IKEA Kreativ alkalmazásban, amelyek a mesterséges intelligenciával és a számítógépes látás technológiájával segítik 3D-ben megjeleníteni a vásárlóknak a lakberendezési elképzeléseiket. Továbbá fenntartható áruházaiban Bútormentő Pontokat hoz létre.
Az IKEA környezetkímélésre buzdítja a vásárlókat, amit a termékek visszavételével, a használt bútorok eladásával, a gyerekbútorok garantált visszavásárlásával, valamint cserealkatrészek biztosításával ösztönzi.
Az IKEA több milliárd eurót fektet megújuló energiába
Az elmúlt években a vállalat elkötelezte magát amellett, hogy 6,5 milliárd eurót fordít a megújuló energiára, amelyből közel 4 milliárd euró befektetése már megtörtént. Ezzel egy időben a vállalat bővíti az elektromos járművekből álló flottáját, aminek eredményeként a házhoz szállítások negyede zéró kibocsátású járművekkel történik.
A cég hasonló vállalást tett arra, hogy az összes piacán ugyanolyan vagy alacsonyabb áron kínálja a növényi alapú ételeket, mint a húsalapúakat, elérhetővé teszi a fenntarthatóbb választási lehetőségeket, és elősegíti a nettó zéró kibocsátásra történő átállást.
A csoport közölte azt is, hogy a teljes pénzügyi eredmény november végén lesz elérhető, az átfogó éves összefoglaló és fenntarthatósági jelentés pedig január végén érkezik.
Hiánypótló az IKEA legújabb dobásaMár mobilappal is fizethetünk az IKEA-ban, mindhárom fővárosi áruházban bevezették az újítást. |