A szaúd-arábiai állami befektetési alap 10 százalékos részesedést vásárolt, így egy újabb arab befektetési társaság is megjelenik a repülőtér tulajdonosai között a Qatar Investment Authority mellett.
Az érdeklődők az eddig a spanyol Ferrovial által birtokolt 25 százalékos részvénycsomagért szálltak harcba, A társaság maradék 15 százalékos részesedése egy párizsi székhelyű magántőke-befektetési társaság, az Ardian kezébe kerül.
Az ügylet révén 2,37 milliárd font bevételhez jut a spanyol holding.
PIF-hadjárat
A Szaúdi Állami Befektetési Alap (PIF) világszerte jelentős befektetési erővé vált, mivel Mohammed bin Szalmán szaúdi koronaherceg az olajban gazdag ország átformálásáról döntött.
Az Ardian a tulajdonrész megszerzésével csatlakozik a 20 százalékot birtokló Katarhoz, valamint a kisebb befektetőkhöz, a Caisse de depot et placement du Québechez , a szingapúri GIC szuverén befektetési alaphoz és az amerikai Alinda Capital Partnershez. Mindegyiknek 13 százalék alatti részesedése van.
A befektetők örültek a Ferrovial döntésének, a spanyol börzén 3,2 százalékot emelkedett a cég árfolyama.
Megkopott a Heathrow fénye.
A londoni repülőtér továbbra is jelentős szerepet kap, de a növekedési kilátásai nem olyan kedvezőek, ugyanis csúszik a harmadik kifutópálya építése, míg Törökországban, Katarban, és Dubajban igen gyorsan bővítik a reptereket. Emellett beárnyékolja a légikikötő lehetőségeit a brit versenyfelügyelet döntése, amely szerint a reptér nehogy csökkentené, hanem emeli leszállási díjait. Közben az Öböl-régióból naponta több járat érkezik a patinás londoni reptérre, és Szaúd-Arábia bővíti légiflottáját, legutóbb egy új légitársaságot, a Riyadh Airt alapították meg.