
Úszó paloták piaca: egyre nagyobb a kereslet a luxusjachtokra
Az egyedi tervezésű, csúcstechnológiával felszerelt luxushajók igazi műalkotásnak számítanak. Hárommilliárd forintot ért az idén februárban az Óbudai-szigetnél kiégett Mangusta–80 nevű jacht is, amelynek a belterét Versace tervezte.

Úgy tűnik, hogy sem a viharos tenger, sem pedig az ugyancsak viharokkal teli gazdasági válságok nem szeghetik a leggazdagabbak kedvét, hogy luxusjachtokat vásároljanak.
Számos más luxuscikkel és szolgáltatással együtt a méregdrága hajók iránti kereslet egyre nő.
A tengeri luxus, a mérnöki munka és a kifinomult művészi tervezés találkozik a legdrágább hajókban, amelyek értéke a néhány milliárd dollárt is elérheti. Az áruk mellett a fenntartási költségük is csillagászati. A szupergazdagoknak, úgy tűnik, a luxus soha nem lehet túl drága, hiszen évente akár több tíz milliárd dollárt is hajlandók elkölteni luxustengerjárók vásárlására és fenntartására.
Steve Jobs halála után a családja örökölte az Apple-legenda Venus nevű, 80 méter hosszú, 129 millió (45 milliárd forint) dollárt érő hajóját, amelynek minden szeglete az Apple csúcstechnológiás eszközeivel van felszerelve.
Fényűzésből nincs hiány
A luxusjachtok birodalmában létezik számos pazarul berendezett, úszómendencével, színházteremmel, helikopterleszállóval felszerelt hajó. A világ egyik legnagyobb ilyen hajója, a Radiant, amelynek becsült értéke 320 millió dollár (111 milliárd forint), és amelyet a Lürssen luxushajógyártó épített még 2009-ben. A hajó utasait rakétavédelmi pajzs és hangfegyverarzenál védi.
Steven Spielberg Seven Seas nevű jachtja, amellyel tíz éve föld körüli útra ment, 200 millió dollárba (69 milliárd forint) került. A hajót heti 1 millió dollárért (346 millió forint) bárki ki is bérelheti.
A világ legdrágább és legextravagánsabb luxushajójának tartott, közel 5 milliárd dollárt érő, arannyal borított és drágakövekkel kirakott History Supreme-et a brit Stuart Hughes hajógyártó cég gyártotta, elkészítése három évig tartott.



