Jacob Aarup-Andersen, a Goldman Sachs egykori bankárja a Bloombergnek azt mondta, hogy az ázsiai piacok megnyerésére kell koncentrálnia a cégnek. Ugyanakkor azt ellensúlyozni kell, hogy az utóbbi években csökkent a társaság eredménye. Ennek hátterében  az orosz leánycég, a Baltika kiesése áll, ugyanis a 8400 alkalmazottat foglalkoztató orosz cég hozta a Carlsberg bevételeinek 13 százalékát, és a működési eredmény 9 százalékáért is felelt.

Energy road trip by Mona NEUBAUR.
Beer bottles in a bottling plant, bottled beer, visit to the Gemuend brewery, Gemuender brewery, which was severely damaged by the 2021 flood, Mona NEUBAUR, Alliance 90/The Greens, Minister for Economics, Industry, Climate Protection and Energy, Deputy Prime Minister of the state North Rhine-Westphalia, , inspects a heat pump, EnergyRoadtrip by Mona NEUBAUR, Alliance 90/The Greens, Minister for Economic Affairs, Industry, Climate Protection and Energy, Deputy Minister President of the State of North Rhine-Westphalia, August 2nd, 2023 (Photo by Malte Ossowski/SVEN SIMON / SVEN SIMON / dpa Picture-Alliance via AFP)
Fotó: AFP

A Carlsberg és a Tuborg gyárat vezető menedzser azt mondta, hogy továbbra is kemény pénzügyi fegyelmet kell tartaniuk, de mindenképpen szükség van a marketing és a márkaépítés felfuttatására, elsősorban a digitális csatornákon. Emellett 

vannak helyek, földrajzi területek, ahol erősíteni kell jelenlétünket

– hangsúlyozta.  

Alapvetően februárra dolgozza ki a menedzsment a cégcsoport pontos stratégiáját, de inkább az eddigi tervek „felfrissítéséről”, mintsem azok „lecseréléséről” lesz szó.

Az Aarup-Andersen szerint a Baltika lefoglalását nem lehet szó nélkül hagyni, emiatt a tervek újragondolására is szükség van.

És az árak

„Az jelentős, a fogyasztóink küszködnek vele” – mondta a globális árindexről az igazgató. Azonban

a sörárak folyamatos emelkedésére lehet számítani, ugyanis a gyártási költségek is töretlenül nőnek.

Egyetlen mentsvár az lehet, hogy a bekerülési költségek növekedésének üteme egyre kisebb, ami nyilván a fogyasztói árakban is megmutatkozik.  

Rohanunk, hogy utolérjük magunkat. Ugyanakkor szerintem ez szektorszinten nem fog sikerülni, így nem mard más, mint az áremelés

– hangsúlyozta Aarup-Andersen. Egészen biztos, hogy összességében a jövő év is költségnövekedést hoz – tette hozzá.

Mindeközben a fogyasztók is változnak: az egyre színesebb kínálatnak köszönhetően a skandináv országokban öt éven belül az alkoholmentes termékek eladása a teljes értékesítés egytizedét is kiteheti, ami jókora növekedés a mostani 3-4 százalékhoz képest.