Talán nem meglepő, hogy a többnyire a közösségi médián szocializálódott Z generáció, a technológia által vezérelt felületeken elérhető tartalmak és szolgáltatások iránt is erősebb bizalmat épít ki. Emiatt a pénzügyi influenszereket is hitelesebbnek tartják, mert a fiatalokat érintő témákról posztolnak, mint például a kezelése, a hitelfelvétel vagy a tőzsdei befektetések kérdésköre.

Young,Vlogger,And,Content,Creator,Shooting,A,Video,For,Her
Fotó: Shutterstock

A fiatalok pénzügyekkel kapcsolatos preferenciáinak is attitűdjeinek vizsgálataiból született tanulmányok is alátámasztják, hogy a „finfluenszerek” jelentősen befolyásolják a fiatalok pénzügyi döntéseit.

Ezenkívül a legtöbb fiatal bizalmatlan a hagyományos bankokkal szemben, gyakran úgy gondolják, hogy nem az ügyfeleik érdekében járnak el – írta a Business Insider.

A pénzügyi influenszerek bármikor elérhetők, velük nem kell külön időpontot egyeztetni, szemben a hivatásos banki tanácsadókkal. A fiatalok többnyire a szabadidejükben nézik meg a posztolt tartalmakat, és ami talán a legfontosabb, hogy ingyen kaphatnak pénzügyi tippeket. Emellett a számukra leginkább hazai terepnek számító csatornákon léphetnek velük kapcsolatba, mint a YouTube vagy a TikTok, ahol érthető módon magyarázzák el nekik a bonyolultabb fogalmakat is. Az influenszerek korban is közelebb állnak a fiatal Z generáció tagjaihoz, így könnyebben megtalálják egymással a közös hangot.

Hosszabbak a TikTok-videók

A rövid videós alkalmazás, a TikTok egyre hosszabb videókat készít, többnyire oktatási célból. A hosszabb, informatívabb jellegű tartalmak fellendülése leginkább a felhasználói igényekhez kapcsolódik. Azonban mind a felhasználók, mind az influeszerek számára előnyösebbek a néhány perces videók a pár másodperces tartalmaknál, mert a hosszabb videókba jóval több információ belefér. A „finfluenszerek” is könnyebben el tudják magyarázni az összetettebb témákat, amelyekről az iskolában vagy máshol egyébként nem hallanak.