BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

„Királyi” híd kötheti össze Magyarországot Szlovákiával

Az Ipolyon átívelő acélszerkezetű, faragott fa és kő díszítésű Szent Korona híd – a kiépített kerékpárúton keresztül – Ipolyvece főterét és az ipolybalogi Kápolnadombot kötné össze, és a két pillérénél egy-egy őrházat is kialakítanának. A projekttel kapcsolatban nemrégiben egyeztető tárgyalás zajlott az Építési és Közlekedési Minisztériumban.

Egyeztető tárgyalást rendeztek a legújabb Ipoly-híd építéséről – írta a 24.hu a ma7.sk beszámolójára hivatkozva. Az eredeti cikk szerint az acélszerkezetű, faragott fa és kő díszítéssel ellátott építmény a Szent Korona híd nevet kapná. Az elképzelések szerint az Ipolyon átívelő híd – a kiépített kerékpárúton keresztül – Ipolyvece főterét és az ipolybalogi Kápolnadombot kötné össze, és a két pillérénél egy-egy őrházat is kialakítanának.

A 654 kilométeres magyar–szlovák határszakaszon immár negyven helyen lehet átkelni – jön a negyvenegyedik.
Fotó: MTI

A Szent Korona híd célja a két település, közvetetten a két térség, ezáltal a két ország kulturális, gazdasági és nemzeti együttműködésének megerősítése és fejlesztése, egy új gyalogos és kerékpáros közlekedési útvonal kialakítása – olvasható az együttműködési szándéknyilatkozat-megállapodásban, amelyet 2021. április 4-én írtak alá az érintett polgármesterek.

Nem sokkal később Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Bálint Péternek, Ipolybalog polgármesterének címzett levelében kifejtette, a magyar kormány kiemelt céljai közé tartozik a határmenti térségek fejlesztése, az infrastrukturális összeköttetések helyreállítása, így az Ipoly-folyó két partja közötti közlekedési kapcsolatok bővítése is:

Az Ipolyvece és Ipolybalog közötti híd megépítését támogatom, megvalósulását szorgalmazni fogom a Szlovák Köztársaság kormányával folytatott tárgyalásaim során. Bízom benne, hogy közös erőfeszítéseinknek köszönhetően a tervezett fejlesztés mielőbb megvalósulhat

– idézik Szijjártó válaszát. 

Megerősítették: a hídépítéssel kapcsolatban nemrégiben egyeztető tárgyalás zajlott az Építési és Közlekedési Minisztériumban.

A 654 kilométeres magyar-szlovák határszakaszon 2010-ben még csak huszonkét ponton lehetett átkelni, a két ország vezetői azonban 2014-ben megállapodást írtak alá ezek számának a növeléséről, amely nemrégiben el is érte a negyvenet.

Szlovákia tavaly Magyarország második legfőbb kereskedelmi partnere volt 15 milliárd eurónyi forgalommal, amely több mint 2,5-szerese a 2010-es adatnak.

Átadták a hárommilliárd forintból megépült Szent Borbála-hidat

A Magyarországot Szlovákiával összekötő híd Drégelypalánk és Ipolyhídvég között húzódik.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.