BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Mango nagy dobása: Victoria Beckham tervez a spanyoloknak

Április végén jön ki a Mango és Victoria Beckham közös kollekciója. Az idén negyvenéves spanyol divatcég történetének legnagyobb fogása az énekesnőből lett divattervező szerződtetése, miközben már a tavalyi évben is rekordméretű forgalmat ért el.

Csütörtökön jelentették be az együttműködést, a hírek szerint pántos nyáriruhákat, kötöttárut és nyári kiegészítőket, táskákat, papucsokat is tartalmaz majd a brit sztár által tervezett kollekció. A Mango az április 23-án induló új vonalat úgy jellemezte, mint „a klasszikus brit luxus tökéletes elegye” – írja a The Guardian.

Mango Victoria Beckham
Fotó: Mango

A kollekcióban megjelenő modellek ára várhatóan magasabb lesz, mint a Mango megszokott kínálata esetében. Viszont sokkal olcsóbbak  lesznek, mint az önálló Victoria Beckham-kollekció darabjai, ahol egy póló 90 fontnál indul, egy gyapjúszövet kabát ára pedig elérheti a 2600 fontot. Victoria Beckham úgy nyilatkozott, azért döntött az együttműködés mellett, hogy minél szélesebb közönséghez szóljon, miközben megőrzi a saját márkáját és esztétikáját. 

Az idén 40 éves születésnapját ünneplő Mango a 2023-as évre vonatkozóan rekordméretű, 3,1 milliárd eurós forgalomról számolt be a múlt hónapban. A nyereség 81 millió euróról 172 millió euróra nőtt egy év alatt, miközben az EBITDA 22 százalékkal emelkedett, meghaladva az 533 millió eurót.

A vállalat az elmúlt évben több mint 130 üzletet nyitott, ezzel jókora lendületet kapott a fizikai értékesítés. Jelenleg 115 országban, világszerte 2,700 üzletben árusítják a termékeiket. A tavalyi évben először lépte át az egymilliárd eurós forgalmat az online értékesítés, ez a csoport teljes forgalmának 33 százalékát teszi ki. A legtöbb Mango terméket Spanyolországban, Franciaországban, Németországban, Törökországban és az Egyesült Államokban adják el. A legjobb eredményt a férfi-, illetve a gyerek- és tiniüzletágban érték el. 

Míg David Beckham cége duplázta a bevételeit, Victoriáé tőkeinjekcióra szorul

Az eredmények változása terén az énekesnő cége teljesített jobban, azonban a nyereségesség eléréséhez ez még kevés volt.

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.