A Xiaomi csaknem 90 ezer megrendelést kapott az első 24 órában, miután csütörtökön piacra dobta SU7 típusú elektromos autóját, amely a vártnál alacsonyabb, mintegy 30 ezer dollár (11 millió forint) körüli kezdőárral indul – írta a The Wall Street Journal. 

Xiaomi launches its first electric vehicle
Fotó: AFP

Az autóvásárlók a Tesla Model 3 elektromos autójánál 4000 dollárral (1,5 millió forint) kevesebbért juthatnak az SU7 modellhez.  

A kínai okostelefon-gyártónak saját akkumulátorgyára van Pekingben, nem úgy, mint a Huaweinek, amely szintén próbálkozik saját márkájú autó piacra dobásával. A Xiaomi, mint az egyik legnagyobb okostelefon-gyártó ismertsége és az telefon-ladásokban jelentős piaci tapasztalata, hasonló sikereket hozhat a vállalatnak az autópiacon is. Azonban még valószínűleg dolgoznia kell, hogy tartós sikert és igazi nyereséget könyvelhessen el. A jelenlegi árháború tovább tarthat, mint ami előre látható volt. 

Tavaly az alacsonyabb akkumulátorárak olyan elektromosjármű-gyártók számára, mint a piacvezető BYD, amelyek saját akkumulátorokat is gyártanak, lehetőséget teremtettek az áraik csökkentésére – írta korábban a The Wall Street Journal.  

 

A Xiaomi számára az autógyártás egyelőre új terület, tőkét kell befektetnie a további fejlesztésekbe, de minden bizonnyal nem fog lemondani ambícióiról, és a telefongyártás mellett autópiaci és gazdasági szerepe is növekedni fog.