Elfordultak a nők a társkereső alkalmazásoktól
A társkereső alkalmazások mint a Tinder vagy a Bumble azon dolgozik, hogy minél több fiatal női felhasználót vonzzon, új funkciókkal és márkaépítéssel. Az amerikai Match Group az online társkereső szolgáltatások legnagyobb globális portfóliójának tulajdonosa és üzemeltetője, többek között a 2012-ben induló Tinder, vagy a Bumble, de a Hinge, a Badoo vagy a Fruitz tárkereső márkáknak is – írja a Financial Times.

Mindezt arra a jelenségre reflektálva teszik, hogy
a társkereső alkalmazások felhasználói között sokkal kevesebb a nő, mint férfi.
A nők ugyanis arról panaszkodnak, hogy számos alkalommal kapnak kéretlen anyagokat, illetve erőszakos fenyegetéseket a randiappok használata közben. Ez nem használ sem a platform megítélésének, sem a befektetői kedvnek.
E problémák megoldása kulcsfontosságú az ágazat számára, mivel a legnagyobb szereplőkre nagy nyomás nehezedik, hogy visszacsábítsák a befektetőket. A 7,8 milliárd dolláros kapitalizációjú Match Group és az 1,5 milliárd dollár piaci értékű Bumble részvényei több mint 80 százalékkal estek a 2021-es csúcsértékükhöz képest, ami több mint 40 milliárd, illetve 18 milliárd dollárt faragott le az értékükből.

Ahogy azt Bernard Kim, a Match Group vezérigazgatója elmondta,
különösen a Z generációhoz tartozó fiatal nőket tekintik a legfontosabb, ugyanakkor a legkritikusabb felhasználói célcsoportnak.
A Mintel piackutató cég által nemrégiben végzett közvélemény-kutatásból az derül ki ugyanis, hogy az Egyesült Királyságban a 18 és 34 év közötti férfiak 47 százaléka, azonban ugyanebből a korosztályból a nők csupán 25 százaléka használt társkereső oldalt a tavalyi évben. A cég média- és technológiai igazgatója, Rebecca McGarth szerint a nemek közti eltérés oka, hogy a férfiak nehezebben találnak megfelelő partnerre, illetve a női felhasználókat gyakrabban érik negatív élmények ezeken a platformokon, amely eltántoríthatja őket az oldalak használatától.
Olaj a tűzre
A társkereső platformok sem mindig találják meg a közös hangot a női felhasználókkal. A Bumble nagy felháborodást váltott ki egy közelmúltbeli reklámkampányával, amely egyenesen a társkereső oldalakat elhagyó nőket célozta meg, és óriásplakátokon bírálta őket.
A plakátok olyan szlogenekkel jelentek meg az utcákon, mint:
nem mondj le a randizásról, és ne légy apáca
vagy
a cölibátusi fogadalom nem megoldás.
Azonban a negatív visszajelzések miatt mindezért nem sokkal később bocsánatot kért a cég.
Erősödik a konkurencia
Miközben a Tinder előfizetői száma nagyot esett, a Buble is a riválisokkal küzd, a Hinge társkereső platform azonban úgy tűnik egyre népszerűbb a fiatalok körében. A Hinge például a Tindertől eltérően nemcsak képeket mutat meg a másik személyről, hanem egyéb a felhasználó személyiségével kapcsolatos információkat is, ezzel a Hinge szerint a platform a hosszútávú kapcsolatokat segíti.

A verseny tehát nagy, ezért a Match Group rákapcsolt az alkalmazások fejlesztésére, és olyan eszközöket is bevet, amelyek megkönnyítik a Tinder alkalmazás használatát. A vállalkozás mesterséges intelligencia által vezérelt fotókiválasztó funkciót tesztel, amely elemzi a felhasználó személyes fotóalbumát, és automatikusan kiválasztja azokat a fotókat, amelyek a legjobban illeszkednek a felhasználó személyes profiljához.
Emellett a nagyobb biztonság érdekében, valamint, hogy ezzel elkerülhessék a fenyegető tartalmakat, személyazonosság-ellenőrző programmal bővíti a Tindert. A program összehasonlítja a videós szelfit például az illető személy jogosítványával.