Úgy viszik az iPhone-t Kínában, mint a cukrot
Közel 40 százalékkal nőhetett az iPhone-ok eladása Kínában májusban az egy évvel korábbihoz képest, ezzel folytatódik az Apple telefonjai iránti kereslet visszapattanása – derül ki egy, a kínai kormányzathoz közeli piackutató (CAICT) pénteken nyilvánosságra hozott adataiból.

A külföldi márkájú telefonok szállításai májusban 1,425 millióval, 5,028 millióra nőttek az egy évvel korábbihoz képest, és bár az Apple telefonját a jelentés nem nevezi meg, mivel az iPhone-gyártó dominálja a piacot Kínában a külföldi márkák közül, feltehetően az Apple sikerét jelzi a friss adat.
Bejött az árcsökkentés az Apple számára
A bővülés azután következik be, hogy az Apple eladásai igencsak gyengék voltak az ázsiai országban az elmúlt hónapokban a Huawei támasztotta verseny miatt – idézi fel a Reuters. A kaliforniai cég akár 2300 jüant (több mint 110 ezer forint) is elérő kedvezményekkel igyekezett megálljt parancsolni az iPhone-eladások zuhanásának, úgy tűnik, sikerrel.
Áprilisban a növekedés üteme éves szinten 52 százalékra rúgott, igaz, ez a 2023-as év egészét jellemző 37 százalékos zuhanást követte. A múlt hónapban az Apple vezérigazgatója, Tim Cook több piacon, köztük Kínában is, az eladások növekedését jósolta, miután a vállalat a 8,1 százalékos forgalomcsökkenésről számolt be a régióban.
Az Apple előbb februárban, majd májusban csökkentette árait, miközben
a Huawei tavaly augusztusban mutatta be az iPhone-gyilkos Mate 60 modelljét, majd áprilisban a Pura 70-et.
A Huawei az idei első negyedévben megelőzte az Apple-t és a második legnagyobb márkává vált az ázsiai országban, ahol az első helyet a Huaweiről leválasztott Honor birtokolja az okostelefonok piacán.
Májusban összesen 30,33 millió telefon kelt el Kínában, ami 16,5 százalékkal több az egy évvel korábbinál.


