
Beteglátogatóknak csaptak fel a Tesla menedzserei, de nem részesültek szíves fogadtatásban
A Tesla Berlin melletti Grünheidében lévő gyárában augusztusban 17 százalékra emelkedett a beteget jelentett alkalmazottak aránya, ami több mint háromszorosa a német autóipari átlagnak. Ugyan szeptemberben javult az arány, de még mindig 10 százalékot feletti az otthon lábadozók munkavállalók száma.

A szokatlan helyzetre válaszul az üzem vezetői és a menedzserek látogatást tettek a betegszabadságon lévő dolgozók otthonában. Míg volt, akit nem zavart a vizit, mások rácsapták az ajtót a kéretlen vendégekre, sőt néhány esetben azzal fenyegetőztek, hogy kihívják a rendőrséget.
Az IG Metall szakszervezet abszurdnak nevezte az akciót. Az érdekvédelmi szervezet közölte: a munkásokat túlterhelik, a gyárban nem tartják be a biztonsági előírásokat, ami szerintük megmagyarázza a betegségek magas arányát. Hozzátették: amikor létszámhiány van, a beteg dolgozókat nyomás alá helyezik, az egészségeseket pedig pluszmunkával terhelik.
A vezetők tagadták a vádakat és azzal védekeztek, hogy a látogatásokat nem tiltja a német jog, egyes munkavállalók pedig visszaélnek a németországi megengedő munkavédelmi törvényekkel. A Handelsblatt emlékeztet: a vezetők valóban ellenőrizhetik ilyen módszerrel a betegszabadságon lévő alkalmazottakat, a munkásoknak viszont nem kötelező ajtót nyitni.
A probléma Elon Musk figyelmét is felkeltette: a milliárdos azt írta X-en, hogy a következő napokban alaposabban megvizsgálja az esetet. Az üzemben mintegy 12 ezer ember dolgozik és az öreg kontinens tavaly legkelendőbb autójának számító Tesla Model Y járműveket gyártják.
A létesítmény legutóbb azzal került a hírekbe, hogy a gyár bővítését ellenző környezetvédelmi aktivisták tavasszal megrohamozták: több tucat, kék sapkát és arcot eltakaró maszkot viselő ember egy közeli erdős területről próbálta „lerohanni” a vállalat telephelyét, de ezt a rendőrök megakadályoztak.
A belső égésű motorok betiltása súlyos válsággal fenyegeti az európai autóipart
Olaszország szerint az európai zöldmegállapodás (Green Deal) hátráltatja az autóipart, ezért enyhíteni kell a szigorú szabályokon. Az ágazat megsínylette az elmúlt éveket, pedig a stabilitása kulcsfontosságú: az európai autóipar több mint 13 millió embernek biztosít munkahelyet, a szegmens húzóágazat az öreg kontinens számos országában.
Ajánlott videók





