Támadják a hekkerek az autósszoftvereket - két nagy gyártó fog össze ellenük
Számos autóban már mintegy ezer mikrochip van, és az autó különböző egységei kapcsolódnak az internetre és kommunikálnak más eszközökkel, online szerverekkel. Míg 2021-ben 237 millió autó bírt internetkapcsolattal, addig jövőre ez a szám 400 millió fölé nő. Azonban az internetes kapcsolat által a hekkerek megjelenését is magával hozta, például az Egyesült Államokban egy hekkertámadásban fizikai értelemben is átvették az irányítást az autó fölött.

A Smarter Média cikke szerint összefogott a Toyota, a Mazda és a Hitachi, az Aisin és a Denso, hogy olyan kiberbiztonsági tervet dolgozzanak ki, amely vonatkozik a beszállítókra, a teljes beszállítási láncra, valamint a szervizpontokra is, de már a fejlesztés és a gyártás során is alkalmazzák majd az új alapelveket.
Az új kiberbiztonsági sztenderdek vonatkoznak majd a biztonságosabb szoftverekre, illetve a védett komponensek olyan közös készletére, amelyeket a márkák közösen használnak.
A cikk emlékeztet, hogy jelenleg ugyanannak a funkciónak még a neve is eltér a különböző márkák autóiban:
- intelligens sebességtartó automatika,
- adaptív sebességtartó automatika,
- okos sebességtartó automatika.
Bár a Toyota autóit nem érte kibertámadás, a japán márka a fejlesztési és programozási szabályok egységesítésben, valamint a közösen használt, biztonságos komponensek alkalmazásában látja a jövőt.
Nyáron a Világgazdaság is megírta, hogy folytatódtak a japán autóipar hányattatásai: a patinás gyártók a biztonsági teszteket is manipulálták. A Toyota legalább bocsánatot kért, a Mazda erre nem volt képes. A vizsgálat még nem zárult le, de a részeredmények bizalmi válsághoz vezettek.


