Ausztrália távoli és egzotikus vidék Magyarországról nézve. A turisták számára vonzó a kontinensnyi ország, azonban a többség főleg a partmenti nagyvárosokat veszi célba. Ezzel szemben az ausztrál hátország az egyik legvadabb hely a Földön, a sivatagok és a félsivatagos vadon az ország belsejének csaknem 80 százalékát foglalja el. A hőmérséklet éjjel-nappal szélsőséges, és a világ legnagyobb vad tevepopulációjának otthont adó vadon legnagyobb része lakatlan.
Ugyanakkor a zord vidék az érintetlen természet felfedezésére tökéletes helyszín: hihetetlenül nagy kék égbolt, órákig tartó naplementék és a bolygó legelképesztőbb tájai közé tartozó területek. Azonban ma már nem kell különlegesen kalandvágyónak lenni ahhoz, hogy valaki felfedezze ezt a vidéket, ezt már egy különleges luxusvonattal is megtehetjük – írta meg a CNN.
A Ghan a világ egyik leghosszabb vonatútja, amely 2979 kilométert és több éghajlati zónát érint, az Ausztrália északi részén fekvő trópusi Darwintól az ország déli partvidékén fekvő Adelaide buja dombjaiig. A kontinenst észak-déli irányban átszelő járat hetente kétszer közlekedik mindkét irányba. Szinte egész évben üzemel, kivéve a decembertől februárig tartó időszakot, amikor a legnagyobb a hőségi a déli féltekén.
Az óránkénti 115 kilométer/órás csúcssebességével a vonat megállás nélkül körülbelül másfél nap alatt tenné meg a teljes utat. Ilyen opció azonban nincs, hiszen a Ghan egy igazi turistajárat, amely egyes vidékeken direkt lassan, egy sétahajó sebességével halad a síneken, és több hosszabb megállót is beiktat az út során, ahol az utasok vezetett kirándulás keretében ismerhetik meg az adott terület természeti szépségeit. Ugyanis még a gyéren lakott hátországban is számos olyan kisváros található, amelyeket a Ghanon való utazás során meglátogathatnak az erre nyitott turisták. Más lehetőség lényegében nem is lenne erre, hiszen ezek a települések gyakran több száz kilométerre vannak minden nagyobb várostól.
Ha Darwinból indul, akkor a vonat megáll többek között Katherinében, Alice Springsben és Coober Pedyben, mielőtt a negyedik napon, csaknem 75 órával később megérkezik Adelaide-be.
A Ghan vonatjai átlagosan 900 méter hosszúak, a kocsik a vendégfoglalások számától függően össze- vagy szétkapcsolhatók. Többnyire 30 kocsiból állnak, két mozdony, három étkezőkocsi, három bárkocsi, egy platina klubkocsi, valamint a vendégek és a személyzet számára kialakított hálókocsik alkotják a szerelvényt.
Az utasok két árkategóriából választhatnak, platina és arany szolgáltatásra lehet befizetni. A platina osztály drágább, de nagyobb kabinokkal, valamint egy tágas, privát étkezőkocsival rendelkezik a vendégek számára.
Ennek ellenére sokkal többen választják az arany fokozatot. Ebben ugyanis az egyedül utazók számára van lehetőség egyágyas kabint is igénybe venni. A párok kétágyas kabinokat foglalhatnak, amelyek saját fürdőszobával és egy hosszú, plüss társalgóüléssel rendelkeznek, amit éjszakára emeletes ággyá lehet alakítani.
Az utazás azonban egyik kategóriában sem olcsó:
A hosszú vonatozás során nemcsak a tájban gyönyörködhetnek az utasok, hanem a csúcsgasztronómia iránti igényüket is maximálisan kielégíthetik. Erről a Queen Adelaide étterem gondoskodik egy art deco stílusú étkezőkocsiban, vászonborítású asztalokkal.
Az étkezések többfogásosak, a naponta változó étlapot pedig a vonat által érintett ausztrál vidékek ihlették. A kínálatban szerepel többek között kenguru karaj, grillezett sósvízi barramundi és krokodilgombóc is, hogy csak néhányat különlegességet említsünk.
Az ételekért nem kell külön fizetni, mivel az utazás egyébként busás ára tartalmazza az ételeket, ahogyan a vonaton elfogyasztott alkoholt is. Az Explorer’s Lounge névre hallgató bárkocsi emiatt szinte mindig tele van, sok utas itt kezdi és itt fejezi be a napját, és a hosszú, kerek kanapékon pihen, miközben társasjátékot játszik, könyvet olvas, vagy csak az ablakokon kifelé bámulva gyönyörködik a tájban.
Bár a vonaton van Wi-Fi, ez azonban nem garantál folyamatos online jelenlétet, mivel a mobil lefedettség a lakatlan tájakon nincs kiépítve, így az útvonal nagy részén ezt nem élvezhetjük. Ugyanezen okból azok sem járnak szerencsével, akik mobilnettel felszerelkezve érkezne az útra. A folyamatos online jelenlét hiánya miatt a Ghan még inkább egy régebbi kor utazásaihoz hasonló nosztalgikus visszaemlékezést valósít meg.
Thomas Borthwick, a vonatot üzemeltető Journey Beyond vasútársaság vendégkapcsolati menedzsere a CNN-nek elárulta, hogy a Ghanon utazók többsége a 60-as és 70-es éveiben jár. A magas ár ellenére az utazásra hihetetlenül nagy a kereslet. Mivel a helyek és a járatok száma is korlátozott, sok utas hónapokkal, néha évekkel előre lefoglalja a helyét. A társaság honlapján keresztül jelenleg is lehet válogatni a 2025-ös és a 2026-os dátumok között.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.