BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bajban az Apple Kínában: zuhanórepülésben az eladások

Az amerikai cég telefonjai a kutyának sem kellenek Kínában. A telefongyártó jelenleg nem tudja készülékeit az Apple Intelligence szoftverrel adni az ázsiai országban, miközben kínai riválisai több telefont is mesterséges intelligenciával együtt kínálnak.

Bezuhantak a külföldi telefonmárkák eladásai Kínában tavaly novemberben a hivatalos adatok szerint, ami főként az Apple számára baljós ómen, lévén az amerikai cég a legnagyobb nemzetközi szereplő a kínai telefonpiacon.

apple
Az Apple üzletei előtt egyre kevesebb kínai áll sorba / Fotó: Long Wei / Utuku / Northfoto

A CNBC által az Információs és Kommunikációs Technológiák Kínai Akadémiája (CAICT) adatai alapján elvégzett számításai szerint novemberben 3,04 millió külföldi márkájú telefon talált gazdára Kínában, ami 47,4 százalékkal kevesebb, mint az egy évvel korábbi és októberhez képest is 51 százalékos visszaesés. Noha a CAICT adatai márkák szerint nem bontja le az eladásokat, az Apple adja a külföldi márkájú telefonok többségét az országban.

Az iPhone erős vetélytársakat kapott Kínában

Az adatok rávilágítanak az iPhone-okkal szemben erősödő versenyre olyan belföldi márkák, mint a Huawei részéről. Az Egyesült Államok szankcióival sújtott kínai gyártó csillaga hazai pályán 2023 óta ismét emelkedőben van a felsőkategóriás telefonok körében. A kínai cég jóval dinamikusabb növekedést ért el a tavalyi harmadik negyedév során, mint az Apple, mely a szeptemberben piacra dobott iPhone 16-tól várja szerencséjének jobbra fordulását, noha 

a telefonhoz ígért Apple Intelligence funkciók még nem élesedtek Kínában, a mesterséges intelligenciával kapcsolatos bonyolult szabályozások miatt.

Az Apple kínai riválisainak telefonjain azonban már elérhetők MI-szolgáltatások. A cég vezérigazgatója, Tim Cook tavaly többször is Kínába utazott, hogy kínai partnerek segítségével kínálhassa az Apple Intelligence-t az országban és szombattól az amerikai cég akciókat is indít a kínai újévhez kapcsolódó promóciós kampánya keretében.

A kaliforniai cég problémáit tetézi, hogy a kínai kiskereskedelem fontos ünnepe, a szinglik napja is novemberben volt tavaly, ennek ellenére zuhantak óriásit októberhez képest is az eladások.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.