
Vámháború: a legnagyobb kínai autógyártók beperlik Brüsszelt
A kínai autógyártók, a Geely, a Szegeden gyárat építő a BYD és a SAIC beperli az Európai Bizottságot a kínai elektromos járműveket sújtó vámok miatt. A keresetet az EU legmagasabb szintű bíróságához, az Európai Unió Bíróságához (EUB) adták be, ahol az eljárások jellemzően másfél évig tartanak.

Brüsszel szerint Peking olyan támogatásokat juttathat az elektromosautó-gyártóinak, ami torzítja a tisztességes versenyt. A világ második legnépesebb országa tagadta a vádakat, azonban az EU nem kegyelmezett:
- a BYD 17 százalékos
- a Geely 18,8 százalékos
- a SAIC 35,3 százalékos vámot kapott a az uniótól tavaly októberben.
Kevés részletet hoztak nyilvánosságra, de a Reuters szerint Kína három legnagyobb elektromos autógyártója kifogásolja az állami támogatások kiszámításának módját és azt a feltételezést, hogy azok kárt okoztak az EU egységes piacának. A távol-keleti cégek azt is tagadják hogy bizonyos pénzeszközök támogatásnak minősülnek.
A Brüsszel és Peking közötti tárgyalások még zajlanak, de a megbeszélések egyelőre nem hoztak eredményt. Ugyanakkor Kína nem hagyja magát: válaszlépéseket is kilátásba helyezett, a többi között az uniós tejtermékek, a brandy, a sertéshús vagy épp az autóipart célba véve.
A járműipar válasza viszont a Canalys szerint az lesz, hogy Kína felpörgeti a hibri hajtású (és a benzines) autók uniós exportját, mivel ezekre csak a 10 százalékos alapvám vonatkozik, az pedig még könnyedén kiköhöghető.
Brüsszel máris meghajolt Trump előtt: készek tárgyalni a gázimportról – így kerülhetők el a védővámok
Az Európai Unió nyitott arra, hogy tárgyalásokat folytasson Donald Trump kormányával az Egyesült Államokból érkező gázszállítmányok jelentős megemeléséről – közölte a bizottság szóvivője. Trump ugyanis már korábban jelezte, hogy a meredek amerikai vámokat a gázimport növelésével kerülhetné el Európa.
Ajánlott videók



