A kínai autógyártók, a Geely, a Szegeden gyárat építő a BYD és a SAIC beperli az Európai Bizottságot a kínai elektromos járműveket sújtó vámok miatt. A keresetet az EU legmagasabb szintű bíróságához, az Európai Unió Bíróságához (EUB) adták be, ahol az eljárások jellemzően másfél évig tartanak.
Brüsszel szerint Peking olyan támogatásokat juttathat az elektromosautó-gyártóinak, ami torzítja a tisztességes versenyt. A világ második legnépesebb országa tagadta a vádakat, azonban az EU nem kegyelmezett:
Kevés részletet hoztak nyilvánosságra, de a Reuters szerint Kína három legnagyobb elektromos autógyártója kifogásolja az állami támogatások kiszámításának módját és azt a feltételezést, hogy azok kárt okoztak az EU egységes piacának. A távol-keleti cégek azt is tagadják hogy bizonyos pénzeszközök támogatásnak minősülnek.
A Brüsszel és Peking közötti tárgyalások még zajlanak, de a megbeszélések egyelőre nem hoztak eredményt. Ugyanakkor Kína nem hagyja magát: válaszlépéseket is kilátásba helyezett, a többi között az uniós tejtermékek, a brandy, a sertéshús vagy épp az autóipart célba véve.
A járműipar válasza viszont a Canalys szerint az lesz, hogy Kína felpörgeti a hibri hajtású (és a benzines) autók uniós exportját, mivel ezekre csak a 10 százalékos alapvám vonatkozik, az pedig még könnyedén kiköhöghető.
Brüsszel máris meghajolt Trump előtt: készek tárgyalni a gázimportról – így kerülhetők el a védővámok
Az Európai Unió nyitott arra, hogy tárgyalásokat folytasson Donald Trump kormányával az Egyesült Államokból érkező gázszállítmányok jelentős megemeléséről – közölte a bizottság szóvivője. Trump ugyanis már korábban jelezte, hogy a meredek amerikai vámokat a gázimport növelésével kerülhetné el Európa.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.